با شرکت ۶۲ راس اسب؛
هفته قهرمانی کورس اسبدوانی زمستانه گنبد برگزار شد

هفته بیست و پنجم و قهرمانی رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستانه گنبد با شرکت ۶۲ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

در هفته ببست و پنجم و قهرمانی رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستانه گنبد بعدازظهر جمعه ۶۲ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در هفت دور هزار، هزار و ۶۰۰، هزار و ۷۰۰ و دو هزار و ۲۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۱۱۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه ساله در کلاس یک به مسافت دو هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نورمحمد بهادر با اسب عجب شیر زودتر از خط پایان گذشت و جواد آچاک با اسب زلیخا سیاه پوش و رامین قهرمانی با اسب غنج اسن به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های تروبرد دو ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر بود که مبین قلرعطا با اسب سزار عنوان اول را به دست آورد و رامین قهرمانی با اسب شا دنسر و مبین آسایش با اسب هامر (۲) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله در کلاس میدن به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که ولی محمد علیزاده با اسب لاولی شیروان موفق به کسب مقام اول شد و ستار مهرانی با اسب وارلاس و رامین قهرمانی با اسب راک بوی به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه ساله در هندیکپ کلاس ۶ به مسافت دو هزار و ۲۰۰ متر شکل گرفت که امیر مختومی با اسب کلیپر زودتر از خط پایان عبور کرد و قربان محمد اودک با اسب تورقوش و عبدالحلیم قبادی با اسب گل نسیم به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های تروبرد سه ساله در هندیکپ کلاس پنج به مسافت هزار و ۷۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب سفیر لرستان نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و کمال دلیجه عطا با اسب هج کوکو و رامین قهرمانی با اسب تاتیا نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس یک به مسافت هزار و ۷۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که ستار مهرانی با اسب ویمتو موفق به کسب مقام اول شد و قربان محمد اودک با اسب سیتی دنسر و پیمان قلرعطا با اسب شوالیه به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم و پایانی اسب‌های دوخون دو ساله در هندیکپ کلاس سه به مسافت هزار و ۷۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب اورتگا موفق به کسب عنوان نخست شد و علی محمد غراوی با اسب ریو کومو و امیر مختومی با اسب ناز قورام به ترتیب عنوان‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

آق اویلی بشگرد بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته بیست و پنجم و قهرمانی رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستانه گنبد، آق اویلی بشگرد با کسب دو مقام نخست بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، ستار مهرانی یک مقام نخست و یک مقام دوم کسب کرد، امیر مختومی موفق به کسب یک مقام نخست و یک مقام سوم شد و ولی محمد علیزاده، مبین قلرعطا و نورمحمد بهادر هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

  24 اسفند 1397
بخش : گنبد کاووس / ورزشی
کد خبر: 61352
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام