معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس خبر داد:
احداث مرکز غربالگری سرطان مطالبه دیرینه مردم شرق گلستان است

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس از در حال احداث بودن ساختمان مرکز غربالگری سرطان و آنژیوگرافی در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) این شهرستان توسط نیکوکار گنبدی حاج محمد شهرکی خبر داد و گفت: احداث این مراکز درمانی مطالبه دیرینه مردم منطقه است.

عبدالقدیر کریمی روز جمعه در بازدید از ساختمان درحال احداث مرکز غربالگری سرطان و درمان بیماری های قلب و عروق (آنژیوگرافی) گنبدکاووس گفت: با تکمیل این ساختمان که تا دو ماه آینده به پایان می رسد، مردم شرق گلستان و این شهرستان از خدمات آن بهره مند می شوند.
وی افزود: براساس توافق و تعهدات فی مابین نیکوکار گنبدی و رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، پس از تکمیل ساختمان تجهیزات پزشکی مورد نیاز ازسوی مسئولان و بخشی نیز توسط بخش خصوصی مستقر شده و با تعرفه دولتی به بیماران خدمات ارائه می شود.
کریمی، احداث مرکز غربالگری سرطان و آنژیوگرافی را از مطالبات دیرینه مردم گنبدکاووس و شرق استان گلستان دانست و از تلاش های حاج محمد شهرکی خیر صاحب نام این شهر برای احداث ساختمان این مرکز قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این بازدید، راه اندازی مرکز غربالگری سرطان و درمان بیماری های قلب و عروق (آنژیوگرافی) در گنبدکاووس را مطالبه بحق مردم این منطقه دانست و با قدردانی از حاج محمد شهرکی برای احداث ساختمان این مرکز، گفت: دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی قول مساعد برای تجهیز آن را داده اند.
دکتر فرهاد بدیعی افزود: البته دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مدت ها قبل در اندیشه ارائه خدمات تخصصی درمانی سرطان و قلب و عروق در منطقه گنبدکاووس بود اما مکان مناسب نداشت که به همت نیکوکار گنبدی مکان مناسب درحال احداث است.
وی اضافه کرد: ساختمان مرکز غربالگری سرطان و آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم در دو طبقه با زیربنای 1400 مترمربع درحال احداث است و پس از آن کار تجهیز قسمت غربالگری و درمان سرطان توسط توسط دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و بخش آنژیوگرافی نیز توسط بخش خصوصی انجام می شود.
دکتر بدیعی با اشاره به با بالا بودن سوانح و حوادث رانندگی و نیز موارد ابتلا به سرطان و بیماری های قلب و عروق در شرق گلستان و گنبدکاووس، گفت: راه اندازی مرکز درمان این بیماری ها برای مردم این منطقه مهم بوده و در کاهش هزینه های درمانی بویژه برای اقشار کم درآمد جامعه بسیار موثر خواهد بود.
به گفته وی، با راه اندازی مرکز غربالگری سرطان و آنژیوگرافی در گنبدکاووس، خدمات این مرکز با تعرفه دولتی به مردم منطقه ارائه می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس همچنین گفت: برخی دستگاه های مورد نیاز این مرکز مانند دستگاه های 'سی تی اسکن، ام آر آی و شتاب دهنده'، توسط وزارت بهداشت و دستگاه آنژیوگرافی توسط بخش خصوصی خریداری و وارد کشور شده که پس از تکمیل ساختمان مرکز غربالگری و آنژیوگرافی در آن مستقر می شود.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش های حاج محمد شهرکی برای احداث ساختمان مرکز غربالگری سرطان و آنژیوگرافی دراین شهرستان گفت: این اقدام نشان دهنده احساس مسئولیت نیکوکاران و کمک آنان به دولت برای رفع نیازهای مردم است.
قرجه طیار افزود: پس از آماده شدن ساختمان این مرکز، پیگیری های لازم برای استقرار تجهیزات لازم از طریق دانشگاه علوم پزشکی گلستان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی انجام می شود.
وی درخصوص مجوز راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس نیز گفت: دستور این اقدام توسط ریاست جمهوری صادر شده و مجموعه مدیران، ائمه جمعه و خیرین گنبدی قول می دهند که با صدور مجوز، عملیات ساخت ساختمان دانشکده با کمک مسئولان و خیرین شهرستان انجام شود.
به گزارش ایرنا، حاج محمد شهرکی نیکوکار گنبدی نیز در این بازدید قول داد تا ظرف دو ماه آینده ساختمان مرکز غربالگری سرطان و آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس که عملیات اجرایی آن از بهمن ماه سال 97 شروع شده، به پایان برسد.
وی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان و وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی درخواست کرد پس از پایان احداث ساختمان، برابر توافق انجام شده، نسبت به تجهیز آن در اسرع وقت اقدام نمایند.
در این بازدید شهردار و رییس شورای اسلامی گنبدکاووس، رییس نظام پزشکی و رییس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این شهرستان به همراه خبرنگاران حضور داشتند.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند که 350 هزار نفر آن در گنبدکاووس زندگی می کنند.

  16 فروردین 1398
بخش : گنبد کاووس / سلامت
کد خبر: 61584
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام