فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس:
ایجاد 10 مهدکودک در محل اسکان سیل‌زدگان گنبدکاووس

ایجاد 10 مهدکودک در محل اسکان سیل‌زدگان گنبدکاووس

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس با اشاره به اینکه تا انتهای رفع همه مشکلات مردم سیل‌زده در کنار آنها خواهیم ماند، گفت: 59 گروه جهادی دانشجویی در روستاهای آسیب‌دیده ارائه خدمات کردند.

رمضانعلی قاسمپور عصر امروز در نشست خبری پیرامون خدمات ارائه شده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس در سیل اخیر به مردم عزیز با تبریک اعیاد شعبانیه و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: خدمات ما به مردم در راستای رسالت‌ها و وظایف انسانی و سازمانی و بدون هرگونه متنی است که همه ما به خدمت کردن به مردم افتخار نیز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم عزیز سیل‌زده بدانند که فرزندان پاسدار و بسیجی آنها را تا آخرین لحظه و تا رفع نهایی همه مشکلات در کنار آنها خواهند ماند، افزود: ما از لحظه ابتدایی در کنار مردم حاضر شده و امیدواریم با عنایت خداوند متعال تا آخرین لحظه در خدمت مردم بوده و شرمنده آنها نشویم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس در ساعات ابتدای وقوع حادثه نیروهای ما با حضور در مناطق سیل‌زده در راستای رهاسازی مردم گرفتار در سیل، خودروهای گیر کرده در آب، اطلاع‌رسانی و کمک برای تخلیه منازل در معرض خطر وارد صحنه شد، خاطرنشان کرد: پس از آن نیز در قالب تیم‌های مختلف در همه حوزه‌ها از جمله تیم‌های روانشناسی و آرام سازی در کمپ‌ها، تیم‌های عملیاتی و اجرایی برای پاکسازی و لایروبی منازل و معابر و همچنین طبخ و توزیع غذا  اقلام امدادی نیروهای بسیج در سطح شهرستان به فعالیت پرداختند.

حضور 6 گردان از بسیجیان گنبدکاووس در مناطق سیل زده

قاسمپور از فراخوانی چهار گردان بیت‌المقدس به همراه گردان‌های امام علی (ع) و الزهرا (س) برای کمک به سیل‌زدگان شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: تمامی مرخصی‌ها را لغو و از 28 فروردین تا به امروز همه نیروها در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه از همان روزهای نخست تیم‌ها عملیاتی بسیجی با کف‌کش، لجن‌کش و موتور پمپ اقدام به تخلیه آب و گل از درون منازل مردم آسیب‌دیده کردند، ادامه داد: نیروهای بسیجی ما در مناطق آسیب‌دیده در تک تک منازل حاضر شده و به مردم خدمت‌رسانی کرده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس با اشاره به اینکه شخصا در بیش از 75 درصد منازل حاضر شده و اوضاع را مورد بررسی قرار دادم، تصریح کرد: دستورات لازم برای کمک به همه منازل و اولویت‌بندی کمک‌ها را در این بازدیدها مشخص کردیم.

توزیع 40 هزار پرس غذای گرم و 45 هزار بسته غذایی کنسروی به سیل زدگان

قاسمپور با بیان اینکه در این ایام گروه‌های جهادی دانشجویان بسیجی در دو قالب گروه‌های عمرانی و گروه‌های پزشکی در روستاها و مناطق آسیب‌دیده شهری گنبدکاووس حضور پیدا کردند، اضافه کرد: بخشی از توان اجرایی خود را در حوزه طبخ غذا و توزیع میان مردم سیل‌زده متمرکز کردیم.

وی در ارائه آمار اقلام و موارد اهدایی به سیل‌زدگان توسط سپاه پاسداران، اظهار کرد: 80 هزار قرص نان، 40 هزار پرس غذای گرم، 60 هزار بطری آب معدنی، 500 بسته پوشاک، 45 هزار کنسرو ماهی و لوبیا، 3 هزار تخته پتو، یک تن قند و چای، 400 کیلو حبوبات، 500 کیلو روغن، 400 قوطی شیرخشک، 400 قوطی رب، یک تن برنج، یک هزار بسته پوشک بچه، 3 هزار بسته لوازم بهداشتی، یک هزار متر موکت، 800 جفت چکمه، 400 عدد بیل و بسیاری از اقلام دیگر در زمره کمک‌های ما به مردم سیل‌زده بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس از حضور نیروهای این ناحیه در 6 محله آسیب‌دیده گنبدکاووس و 15 روستای آسیب‌دیده شهرستان برای کمک به مردم خبر داد و گفت: برپایی 10 مهدکودک در مناطق سیل‌زده و حضور 59 گروه جهادی در این مناطق از دیگر عملکردهای ما در این حوزه بوده است.

ارائه خدمات 45 پزشک و ماما به مردم آسیب دیده گنبدکاووس

قاسمپور با تاکید بر حضور 35 دستگاه روز کامیون، 45 دستگاه روز تراکتور، 10 دستگاه بیل مکانیکی و سه دستگاه لودر در مناطق سیل‌زده، افزود: 45 نفر روز پزشک و ماما نیز در ایام نوروز در مناطق سیل‌زده حاضر شده و به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم  پرداختند.

وی از آمادگی این ناحیه مقاومت برای کمک گروه‌های جهادی در روند ساخت منازل مسکونی تخریب شده خبر داد و تاکید کرد: همان‌طور که در عرصه‌های مختلف کمک رسانی و امدادرسانی به طور کامل در کنار سایر نیروها مخلصانه در خدمت مردم بوده‌ایم تا انتها نیز در کنار آنها خواهیم ماند.

  26 فروردین 1398
بخش : گنبد کاووس / جامعه
کد خبر: 61732
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام