کارشناس مسوول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس:
کشت زیره بهترین جایگزین برای زراعت گندم و جو در اراضی کم بازده

کارشناس مسوول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس گفت:کشت زیره بهترین جایگزین برای زراعت گندم و جو در اراضی کم بازده و دیم مناطق شمالی این شهرستان است.

به گزارش گلستان فردا، مینا پیری اظهار کرد: تمایل کشاورزان گنبد به کشت محصولات پاییزه به دلیل بارندگی اندک و رطوبت پایین اراضی کاهش یافته بود که با توصیه کارشناسان جهادکشاورزی، کشت زیره در منطقه رونق گرفت و در نتیجه سطح زیرکشت این محصول از هزار هکتار در سال قبل به سه هزار هکتار افزایش یافت.

وی گفت: به سبب بارش‌های خوب در اسفند پارسال و فروردین امسال و براساس پایش‌های اولیه، مزارع زیره کشت شده در نواحی شمالی گنبدکاووس از سطح سبز خوبی برخوردار است.

کارشناس مسوول باغبانی مدیریت جهادکشاوزی گنبدکاووس ادامه داد: کشت زیره بهترین جایگزین برای زراعت گندم و جو در اراضی کم بازده و دیم مناطق شمالی این شهرستان است.

وی افزود: کشت این محصول که گیاهی با دوره رشد کوتاه سه ماهه و نیاز آبی اندک بوده و مقاوم به شوری خاک و آفات و بیماری‌ها است، حداقل تا چند برابر بیشتر از کشت گندم و جو می‌تواند برای کشاورزان منطقه درآمد داشته باشد.

پیری اضافه کرد: باتوجه به شرایط اقلیمی و سطح سبز مناسب مزارع زیره، امسال میانگین برداشت این محصول بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم در هر هکتار پیش بینی می‌شود که باتوجه به قیمت این محصول که پارسال هر کیلوگرم بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار ریال بود، درآمد خوبی عاید کشاورزان خواهد شد.

  17 فروردین 1401
بخش : گنبد کاووس / اقتصادی
کد خبر: 66657
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام