نماینده مردم گنبدکاووس
پیش بینی معافیت مالیاتی ۱۲ ساله برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری اینچه برون

 نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت:  پیش بینی معافیت مالیاتی ۱۲ ساله برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری اینچه برون و پیگیری احداث راه آهن اینچه برون - شاهرود و اتصال به کریدور شمال - جنوب رغبت سرمایه گذاران را در این منطقه افزایش داده است.

به گزارش گلستان فردا، امانقلیچ شادمهردر جلسه ستاد اشتغال گنبدکاووس اظهار کرد: این شهرستان مرزی و صدها هزار هکتار اراضی کم بازده و شورزار آن، بهترین ظرفیت برای توسعه بخش صنعت گلستان است که باید مورد توجه مدیران استان و کشور قرار گیرد. 

وی افزود: این شهرستان به سبب محروم بودن از منابع خدادادی مانند کوه، جنگل و دریا که در دیگر شهرستان‌های استان مزیتی برای گردشگری و توسعه آنهاست اما در داشتن اراضی کم بازده قابل توجه، ظرفیت خوبی برای توسعه بخش صنعت گلستان دارد.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس اضافه کرد: شهرک صنعتی گنبدکاووس ۱۰۰ هکتار وسعت دارد که تکمیل شده و ۶۵ هکتار دیگر که قرار است به زودی به آن الحاق شود فرصتی خوبی برای سرمایه گذاری و استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی است.

شادمهر، منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون را از دیگر مزایای توسعه صنعت گلستان و گنبدکاووس دانست و گفت: راه اندازی شهرک‌های صنعتی در جوار مرز و حتی مشترک با کشورهای آسیای میانه می‌تواند به رونق بیشتر منطقه آزاد اینچه برون که مراحل اجرایی آن شروع شده، کمک کند.

به گفته وی راه اندازی دانشکده فنی و حرفه‌ای ویژه پسران در گنبدکاووس برای تامین نیروی انسانی آموزش دیده جهت امورات مختلف منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون ضروری است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی معافیت مالیاتی ۱۲ ساله برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری اینچه برون و پیگیری احداث راه آهن اینچه برون - شاهرود و اتصال به کریدور شمال - جنوب رغبت سرمایه گذاران را در این منطقه افزایش داده است.

شادمهر، راه‌اندازی صندوق نوآوری در گنبدکاووس برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها را ضروری دانست و افزود: این شهرستان جوانان تحصیل کرده و با استعداد زیادی در حوزه علمی و شرکت‌های دانش بنیان دارد که حمایت از آنها به ایجاد فرصت‌های شغلی کمک زیادی می‌کند.

وی همچنین برلزوم ایجاد زیرساخت‌های احداث شهرک گلخانه‌ای خوجملی در گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: در کنار آن، ایجاد شهرک دامپروری نیز که این شهرستان ظرفیت بالایی در آن دارد، کمک زیادی به ایجاد اشتغال برای جوانان خواهد کرد.

شادمهر توجه به مباحث اشتغال را از دغدغه‌های مجلس شورای اسلامی دانست و بیان داشت: نمایندگان این نهاد قانونگذار در راستای منویات رهبر معظم انقلاب، قانون جهش تولید را تصویب و برای آن کمیسیون ویژه تشکیل داد ضمن اینکه طرح تسهیل صدور پروانه کسب و کار در ۱۷ روز را که وزارت امور اقتصادی و دارایی به مجلس ارائه کرد، تصویب کردند.

  18 خرداد 1401
بخش : گنبد کاووس / اقتصادی
کد خبر: 67055
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام