مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گلستان:
اترک ظرفیت مساعدی برای سرمایه گذاری دارد/ تکمیل زیر ساخت ها با تامین اعتبار 150 میلیارد ریالی

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان گفت: شهرک صنعتی اترک به دلیل برخورداری از امکانات زیرساختی  و موقعیت جغرافیایی، ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارد.  
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، حجت الله خلیل زاده در تور رسانه ای بازدید خبرنگاران از شهرک صنعتی اترک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مساحت شهرک صنعتی اترک هزار هکتار است که در چهار فاز تکمیل می شود و تاکنون  فاز اول آن در 250 هکتار   آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری است و تمامی قطعات این شهرک دارای سند تفکیکی است.  
وی با اشاره به موقعیت این شهرک و نزدیکی به گمرک اینچه برون، راه آهن، فرودگاه و محدوده منطقه آزاد اینچه برون تصریح کرد: همچنین به دلیل قرار گرفتن اترک در منطقه محروم، این شهرک دارای معافیتهای مالیاتی است.  
به گفته وی یکی از ویژگی های شهرک صنعتی اترک قیمت ارزان آن نسبت به سایر شهرک های صنعتی استان و کشور  است که می تواند مشوق خوبی برای سرمایه گذاران باشد
وی  افزود: در حال حاضر امکانات زیرساختی مانند آب و برق  و گاز و آسفالت  در این شهرک صنعتی برای حضور سرمایه گذاران تامین شده است.  
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گلستان گفت: در شهرک صنعتی اترک 70 هکتار با شرایط گمرک فنس‌کشی شده است و اقدامات دیگری نیز برای استقرار گمرک در این شهرک باید صورت گیرد که به دلیل وضعیت طرح منطقه آزاد ابن اقدامات عملیاتی نشده است.   
خلیل زاده  اترک را یکی از طرح های اقتصادی مهم و سودآور برای استان عنوان کرد و گفت: سند مالکیت و تفکیکی برای این شهرک وجود دارد تا سرمایه‎گذاران برای ورود رغبت داشته باشند و بتوانند از ظرفیتی که در اختیار آنان گذاشته شده بهترین امکان را برده و این منطقه را به یکی از قطب های تجاری استان و حتی شمال کشور تبدیل کنند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون 28 قرار داد با سرمایه گذاران منعقد شده است، بیان کرد: با توجهخ به اینکه برخی زیر ساخت های این شهرک از جمله ایجاد اینترنت پر سرعت برای ایجاد یک سایت پایانه ای که به عنوان منطقه آزاد تجاری شناخته شده یکی دیگر از نیازهای سرمایه گذاران این شهرک است و امیدا داریم تا زمان اجرای مصوبه منطقه ازاد تجاری این نیاز هم براورده شود و در صورت اعلام اجرائی شدن مصوبه منطقه آزاد ، دیگر نیازی به احداث سایت در این شهرک نیست.
مدیر عامل شرمت شهرکهای صنعتی گلستان ادامه داد: اگر چه شرکت شهرکهای صنعتی گلستان فقط مسئول ایجاد زیر ساخت ها برای حمایت از تولید کنندگان است اما حمایت های زیادی از سرمایه گذاران  در بخش های مختلف می کند وجذب سرمایه گذار برای حضور در این شهرک ها را  در برنامه های خود گنجانده است.
به گفته خلیل زاده برای ادامه تکمیل زیر ساخت های شهرک صنعتی اترک نیاز به 150 میلیارد ریال اعتبار است که پیگیر آن هستیم و در سال گذشته نیز 120 میلیارد ریال برای تکمیل این زیر ساخت ها به این شهرک اختصاص یافته بود.
وی افزود:  انتقال پست های برق فشار قوی از سمت علی آباد و با همکاری شرکت برق استان از برنامه های مهم دردست اقدام برای توسعه این شهرک است که با اجرای آن استقرار صنایع فولادی نیز در این شهرک امکان پذیر است.
گفتنی است در این بازدید خبرنگاران از شرکت لعل سقف هیرکان که تولید کننده سقف های کشسان با سرمایه گذاری و همکاری سرمایه گذارن اوکراینی و گلستانی است، دیدن کردند.

 

 

  24 تیر 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62488
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام