رییس کمیته زیبایی اسب گلستان:
مدیریت مالی میدان‌های سوارکاری گلستان شفاف نیست

رییس کمیته زیبایی و جشنواره اسب گلستان گفت: این استان سه میدان سوارکاری در گنبدکاووس، آق‌قلا و بندرترکمن دارد که حدود ۹ ماه از سال در آن‌ها کورس برگزار می‌شود اما وضعیت مدیریت‌ مالی این میدان‌ها شفاف نیست.

به گزارش گلستان فردا،  جابر زنگانه اظهار کرد: شفاف نبودن وضعیت مدیریت مالی میدان‌های سوارکاری در گلستان باعث بروز اختلافات میان مالکان و مسوولان اجرایی شده است.

وی افزود: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به عنوان بهره‌بردار فضاهای ورزشی میدان‌های سوارکاری گلستان را به هیات‌های شهرستانی اجاره داده و بابت هر میدان میلیاردها تومان اجاره می‌گیرد به عنوان نمونه اجاره سالانه میدان سوارکاری گنبدکاووس بیش از یک میلیارد تومان است اما خدمات لازم در بحث سرویس‌های بهداشتی، اسکان اسب‌ها، ساخت و سازها، مبلمان و فضای سبز مطلوب نیست.

عضو کمیته زیبایی اسب اصیل ترکمن فدراسیون سوارکاری ایران ادامه داد: هیات‌های شهرستانی در پاسخ به اینکه چرا از درآمدشان برای فراهم کردن زیرساخت این میدان‌ها هزینه نمی‌کنند بهانه‌تراشی می‌کنند و در این شرایط برنامه مالی شفاف در کورس سوارکاری گلستان وجود ندارد.

زنگانه وظیفه ذاتی فدراسیون سوارکاری را نظارت بر قوانین بین المللی برگزاری کورس‌ها دانست و گفت: برای بهبود شرایط باید وضعیت مالی میدان‌های سوارکاری شفاف شود و مدیریت آنها در اختیار آدم‌هایی با دانش، تجربه و دلسوز این صنعت و یا فدراسیون قرار گیرد. 

وی افزود: جامعه سوارکاری گلستان از لحاظ علمی ضعیف هستند و بیشتر مربیان و چابکسواران در نحوه استفاده از ظرفیت بیمه و دانش روز دچار ضعف هستند که علاوه بر حل این مشکلات باید وضعیت میدان‌های سوارکاری هم در بحث اجتماعی و فرهنگی ساماندهی شود.

رییس کمیته جشنواره و زیبایی اسب گلستان تاکید کرد: ورود جدی مسوولان به مشکلات حوزه صنعت اسب و برطرف کردن آن‌ها می‌تواند مردم را بیش از پیش با ورزش سوارکاری آشتی دهد و زمینه جذب سرمایه‌گذاران را به این حوزه فراهم کند.

زنگانه ادامه داد: گلستان حدود ۵۰ چابکسوار و ۶۰۰ مربی دارد که به دلیل نداشتن بیمه، نمی‌توانند از خدمات تامین اجتماعی استفاده کنند که تلاش می‌کنیم با همکاری فنی و حرفه‌ای و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با برگزاری کارگاه‌های تخصصی و ارائه مدرک، این افراد را مشمول قرارگرفتن زیر چتر بیمه کنیم.

رییس کمیته زیبایی و جشنواره اسب گلستان با اشاره به مشکلات فراوان این حوزه و نبود زیرساخت‌های کافی، گفت: بیشتر روستاییان استان به شکل سنتی در بحث پرورش اسب فعالیت دارند که باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اخذ مجوز، زمینه فعالیت صنعتی آنها فراهم شود تا بتوانند از خدمات بیمه‌ای، خوراک و علوفه دام استفاده کنند.

وی افزود: آمار دقیقی از تعداد اسب‌های گلستان وجود ندارد اما برآورد می‌شود حدود ۷ هزار راس اسب در این استان وجود داشته باشد که نزدیک به هزار و ۵۰۰ راس آن از نژاد اصیل ترکمن است.

 

 

  24 شهریور 1401
بخش : گنبد کاووس / اقتصادی
کد خبر: 67659
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام