مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ گلستان :
اعتبار عمرانی روستاهای گلستان ۴۳ درصد بیشتر شد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی بین دهیاران مناطق روستایی این استان در راستای توسعه، پیشرفت و آبادانی این مناطق تخصیص یافت که ۴۳ درصد بیشتر از اعتبارات تخصیصی سال قبل است.

به گزارش گلستان فردا، سید کمال محب حسینی روز پنجشنبه در همایش دهیاران بخش مرکزی گنبدکاووس افزود: از مبالغ تخصیصی ۴۷ میلیارد تومان سهم روستاهای گنبدکاووس بوده که ۴۲ میلیارد به بخش مرکزی و بقیه به بخش داشلی برون این شهرستان اختصاص یافت.

وی بابیان اینکه در راستای طرح توسعه، پیشرفت و آبادانی روستاهای گلستان تاکنون گام‌های خوبی با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، شهرستان‌ها، بخشداران و دهیاران برداشته شده است، اضافه کرد: اولویت این طرح محرومیت‌زدایی از روستاها بویژه روستاهای کم برخوردار گلستان است.

محب‌حسینی با تاکید بر تقویت و ارتقای همکاری متقابل دستگاه‌های اجرایی گلستان با دهیاران افزود: اگر این همکاری‌ها به نحو احسن انجام شود، ضمن اینکه از بروز نارضایتی در مردم جلوگیری می‌شود حربه دشمنان انقلاب را نیز در القای نارضایتی عمومی مردم نسبت به نظام و دولت خنثی خواهد کرد.

وی مقایسه برخی شاخص‌های خدماتی و رفاهی در مناطق روستایی کشور قبل و بعد از انقلاب اسلامی یادآور شد: تا سال ۱۳۵۶ درصد برخورداری روستاییان کشور از آب شرب سالم فقط ۲ دهم درصد، در استفاده از خودرو نیز ۶ دهم درصد و در برق، گاز و تلفن صفر بود اما درسایه اقدامات و تلاش‌های نظام اسلامی و دولت‌ها، اکنون درصد برخورداری اهالی روستاییان در همه این شاخص‌ها به بالای ۹۶ درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با تاکید برضرورت تبیین خدمات انقلاب و دولت به گروه‌های مختلف مردم بالاخص در روستاها، گفت: بیان اقدامات انجام شده به فرموده رهبر معظم انقلاب بهترین جهاد تبیین است و امید به آینده را در مردم و نسل تقویت می‌کند.

محب‌حسینی، اقتصاد گلستان را با توجه به سکونت حدود نیمی از جمعیت این استان در مناطق روستایی آن، روستا محور دانست و افزود: این استان شمالی هزار و ۵۲ روستا و آبادی دارد که تاکنون مزیت‌های اقتصادی ۱۱۰ روستا با همکاری هیات‌های اندیشه‌ورز و فرمانداران، بخشداران و دهیاران ۱۴ شهرستان گلستان شناسایی و برای استفاده از این ظرفیت‌ها برای رونق تولید، ایجاد درآمد و اشتغال برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: در کنار توجه به اقدامات عمرانی در روستاها که مطالبه مردم است باید متناسب با مزیت‌های اقتصادی هر روستا، نظام اقتصادی روستاها را فعال کرد تا علاوه بر ایجاد درآمد و اشتغال برای روستاییان، شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها باشیم.

محب‌حسینی ادامه داد: باید شمار روستاهای موفق اقتصادی در گلستان مانند عطاآباد، وامنان و محمدآباد را افزایش دهیم.

  15 دی 1401
بخش : گنبد کاووس / اقتصادی
کد خبر: 68438
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام