آیت الله سیدکاظم نورمفیدی:
روستاهای گلستان باید همچون گذشته منبع تولید شود

آیت الله سید کاظم نورمفیدی عصر امروز در نخستین همایش سراسری استان گلستان اظهارداشت: همه دام‌ها و توطئه‌های دشمنان در راستای ایجاد تفرقه‌افکنی بین اقوام و مذاهب مختلف است ولی امتیاز استان گلستان همین وحدت است و باید دهیاران از همین امتیاز استفاده کرده و وحدت را به بهترین شکل حفظ کنند.

وی افزود: شما باید تفکر روزمرگی را کنار بگذارید و تنها به خدماتی که دستگاه های اجرایی ارائه می دهند اکتفا نکنید،باید با تغییرات مناسب در روستا در راستا تولید و اشتغال تحول ایجاد کنید.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان بیان داشت: تثبیت و ارتقای جایگاه شوراها و دهیاران به خود شما بازمی‌گردد و هر آنچه که خدمت شما صادقانه و خالصانه باشد این جایگاه ارتقا بیشتری خواهد یافت.

وی ادامه داد: در گذشته روستاها منبع تولید بودند و امروز این جایگاه تغییر یافته و مصرف‌گرا شدند. شما باید این امتیاز منبع تولید بودن روستاها را برگردانید و اگر این کار را انجام دهید تحول بزرگی ایجاد کردید.

آیت الله نورمفیدی گفت: شما مربوط به قوم و مذهب خاصی نیستید و باید خدمات خود را به تمام اقوام و مذاهب مختلفی که در روستا وجود دارد، ارائه دهید.

وی یادآور شد: شما در جایگاه خاصی قرار دارید و از این جایگاه نهایت فرصت را برای خدمت به خلق استفاده کنید.

دولت 30 میلیارد تومان به دهیاری‌های استان گلستان کمک کرده است

 علی نصیبی نیز در نخستین همایش استانی دهیاران استان با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: در استان گلستان 907 دهیاری با همکاری شوراها در راستای توسعه پایدار روستاها فعالیت دارند.

مدیر کل امور شهری و روستاهای استانداری گلستان افزود: 66 دهیار خانم در استان گلستان وجود دارد و بیشتر مدارک تحصیلی دهیاران استان دانشگاهی و مرتبط با توسعه روستایی است.

وی بیان داشت: از محل عوارض ارزش افزوده امسال مبلغ 30 میلیارد تومان به دهیاری‌های استان کمک شده است.

وی ادامه داد: این اعتبارات و درآمدهای محلی بدست آمده توسط دهیاری‌ها در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روستاها هزینه می‌شود.

نصیبی گفت: دهیاران موظف هستند تا در مباحث اقتصادی،  گردشگری و جشنواره های فرهنگی اقتصادی با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط فعالیت کنند.

مدیر کل امور شهری و روستاهای استانداری گلستان یادآور شد: با تلاش‌های خوبی دهیاری ها و اطلاع رسانی خوب آنها به مردم و همکاری استانداری و دستگاه های مرتبط امسال استان گلستان توانست در حوزه اشتغال و اقتصاد روستا جذب 150 درصدی تسهیلات را داشته باشد.

  9 بهمن 1397
بخش : خبرها / جامعه
کد خبر: 61036
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام