مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس:
۱۷ حلقه چاه آب آشامیدنی در گنبدکاووس وارد مدار شد

مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ حلقه چاه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان حفر و تاکنون ۱۷ حلقه آن با ظرفیت دبی ۲۵۰ لیتر در ثانیه وارد مدار مصرف شده است.

به گزارش گلستان فردا، حسین سعیدی‌راد اظهار کرد: حفر و تجهیز این چاه‌ها از محل اعتبارات عمرانی شرکت آب و فاضلاب و همکاری خیران در حال انجام است که امیدواریم با راه اندازی ۱۰ حلقه چاه‌ باقی مانده، تابستان سال آینده مشکل کمبود آب آشامیدنی گنبدکاووس برطرف شود.

وی مصرف روزانه آب آشامیدنی شهر گنبدکاووس را حدود ۶۰۰ لیتر برثانیه اعلام کرد و گفت: با چاه‌های حفر شده و اقدامات صورت گرفته در تثبیت ظرفیت منابع آٰبی، هم اینک ظرفیت آب تولیدی با نیاز برابر است اما با توجه به بارندگی کم و کاهش سطح دبی چاه‌ها نگرانی برای تکرار کمبود آب در تابستان سال ۱۴۰۲ وجود دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس افزود: تلاش داریم با وارد مدار کردن چاه‌های جدید میزان حجم تولید آب آشامیدنی برای ۶۵ هزار مشترک آب و فاضلاب شهری و ۳۶ هزار مشترک روستایی شهرستان را در زمان پیک مصرف عدد ۶۰۰ لیتر بر ثانیه ثابت نگه داریم.

سعیدی‌راد با اشاره به کاهش دمای چند روز گذشته و اعلام ۴۵ مورد خرابی کنتور توسط ساکن در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس، از مردم شهرستان خواست توصیه‌های مطرح شده در این رابطه مانند عایق‌کاری کنتور آب با کیسه‌های حاوی پشم شیشه، پوشال کولر و یا هر آنچه که می‌تواند مانع یخ‌زدگی شود و همچنین پوشاندن لوله‌ها و شیرهای جانبی آن با پارچه و هر وسیله مناسب را برای جلوی از بروز خسارت‌ها جدی بگیرند.

وی آمار خرابی کنتورهای آب را بالاتر از عدد اعلامی امروز دانست و گفت: خیلی از مشترکان تاکنون مراجعه نکردند و باید منتظر مراجعات بیشتری در این رابطه باشیم.

مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس گفت: مردم می‌توانند در صورت بروز مشکل یخ‌زدگی با سامانه اطلاع رسانی ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب استان تماس بگیرند تا کارشناسان در اولین فرصت برای بررسی موضوع به محل اعزام شوند.

  24 دی 1401
بخش : گنبد کاووس / اقتصادی
کد خبر: 68500
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام