آتش به ۲۰ هکتار از جنگل‌های گلستان خسارت زد

atash-sozi-uropa_www.jahaniha.com_

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: آتش سوزی در ۹ روز گذشته به بیش از ۲۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان خسارت زد.

به گزارش گلستان فردا، سرهنگ عیسی گلبینی اظهارکرد: با توجه به نبود بارندگی محسوس در اسفند و افزایش نسبی دما در ۹ روز گذشته ۱۶ فقره آتش‌سوزی در شهرستان‌های کردکوی، کلاله، گالیکش و مینودشت گزارش شد.

وی افزود: بیشترین سطح آتش سوزی به وسعت هر کدام نزدیک به ۱۰ هکتار در جنگل‌های طبیعی و مراتع شهرستان‌های مینودشت و گالیکش رخ داد که نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در کنار همیاران طبیعت با حضور به موقع این حریق‌ها را در کمترین زمان مهار کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: طبق اعلام هواشناسی با نفوذ سامانه کم فشار و تقویت جریانات گرم جنوبی از امروز تا عصر پنجشنبه برای استان افزایش محسوس دما، کاهش رطوبت و گاهی وزش باد گرم به نسبت شدید در برخی مواقع همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

سرهنگ گلبینی افزود: افزایش پتانسیل آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع از مهمترین اثرات این شرایط جوی است لذا تمام نیروهای یگان و همیاران طبیعت برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در حالت آماده باش هستند.

وی عامل اصلی آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان گلستان را انسانی اعلام کرد و از مردم خواست از آتش افروزی در جنگل خودداری کرده و یا در صورت روشن کردن آتش نسبت به خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه حریق در سطح عرصه‌های جنگلی و مرتعی می‌تواند برای اطلاع رسانی به نیروهای یگان حفاظت استان با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند تا در کمترین زمان با حضور در محل نسبت به مهار آتش اقدام کنند.

  9 اسفند 1401
بخش : گنبد کاووس / محیط زیست
کد خبر: 68806
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام