۱۳ کارگر گلستانی براثر حوادث ناشی از کار جان باختند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از جان باختن ۸۱۵ کارگر طی یک سال اخیر به سبب حوادث ناشی از کار در سطح کارگاه‌ها و یا پروژه‌های ساختمانی در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳ نفر از کارگران این استان بودند.

به گزارش گلستان فردا، حسینعلی خواجه‌مظفری روز دوشنبه در همایش بزرگداشت هفته کار و کارگر و تجلیل از ۴۷ کارگر نمونه کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی گنبدکاووس افزود: طی یکسال اخیر هفت هزار و ۵۸۷ مورد بازرسی از کارگاه‌های تولیدی گلستان توسط بازرسان این اداره کل و ادارات تابعه آن در شهرستان‌های این استان انجام شد که ۲ هزار و ۸۰۴ مورد آن از کارگاه‌های پرخطر بوده است.

وی، جمعیت کارگری گلستان را به همراه خانواده یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: همه تلاش و برنامه‌ریزی‌های این اداره کل در راستای حمایت کارگر و کارفرما و رعایت حقوق متقابل آنهاست.

خواجه‌مظفری از کاهش مدت رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان از ۸۸ به ۱۶ روز خبر داد و اضافه کرد: استان ما دراین حوزه رتبه سوم و در صدور آرای این بخش هم رتبه نخست کشور را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان همچنین از تزریق ۱۲ هزار میلیارد ریال کمک دولت طی چند مرحله خرید کالابرگ الکترونیکی ویژه هفت دهک‌ درآمدی در این استان خبر داد و بیان داشت: این اقدام حمایتی دولت در راستای کنترل تورم و نقدینگی و در راستای اجرایی شدن شبکه ملی اعتبار انجام شده است.

وی با تبریک هفته کار و کارگر ( پنج تا ۱۱ اردیبهشت) و با قدردانی از همراهی و تعامل خوب بین کارگر و کارفرما در گلستان افزود: خوشبختانه این استان کمترین تنش کارگری در کشور را دارد و دریافت بیمه بیکاری آن هم روند نزولی دارد.

خواجه مظفری به شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» هم اشاره کرد و اظهار داشت: در تمام کشورهای پیشرفته و درحال توسعه، مردم رکن و محور اساسی توسعه هستند که باید شرایط را برای سهیم شدن توده مردم در فرایند توسعه بیشتر فراهم کنیم.

وی همچنین ادامه داد: گلستان درحوزه اشتغال رتبه سوم کشور را دارد و این جایگاه از کاهش نرخ بیکاری و نیز افزایش ۲.۲ درصدی مشارکت اقتصادی استان، بدست آمده است.

فرماندار گنبدکاووس هم دراین مراسم با قدردانی از تلاش‌های کارگران، این قشر را از ارکان اصلی تولید و اقتصاد کشور دانست و گفت: دولت مردمی سیزدهم با تلاش شبانه روزی خود به ویژه در استان گلستان اقدامات تحولی خوبی برای جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی انجام داده یا درحال انجام دارد.

مهدی دهرویه افزود: در روابط بین کارگر و کارفرما بایستی تلاش شود، حقوق متقابل هر دو گروه حفظ شود و کارگران در زمان امضای قراردادهای شغلی مفاد آن را خوب مطالعه کنند.

وی بابیان اینکه دولت خادم مردم است و از حقوق آنها در چارچوب قوانین و مقررات صیانت می‌کند، اضافه کرد: خلاقیت، نوآوری و افزایش بهره‌وری از سوی کارگران در محیط کارگاهی به افزایش تولید کمک زیادی می‌کند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس هم در این مراسم از وجود ۶ هزار و ۶۱۵ کارگاه فعال در این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون ۴۵ هزار و ۳۱۵ نفر بیمه شده تامین اجتماعی داریم که ۲ هزار و ۱۰۰ نفر آنها کارگر ساختمانی هستند.

ایوب هلاکو با اشاره به وجود ۲ هزار و ۷۶ شرکت تعاونی ثبت شده و در گنبدکاووس، افزود: طی یک‌سال اخیر ۴۵۰ میلیارد ریال وام از محل جز سه تبصره ۱۸ به متقاضیان ایجاد یا توسعه کسب و کار در این شهرستان پرداخت شده است.

  10 اردیبهشت 1403
بخش : گنبد کاووس / اقتصادی
کد خبر: 70542
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام