​امام جمعه گرگان: آرزوی دیرینه مردم گلستان با راه‎آهن گرگان به مشهد محقق می‎شود

امام جمعه گرگان گفت: آرزوی دیرینه مردم گلستان با راه‎آهن گرگان به مشهد محقق می‎شود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه گرگان، با بیان اینکه تمام انسان‌ها می‌توانند اهل انفاق باشند، اظهار کرد:  خدمت به جامعه و دستگیری از مردم انفاق است.

وی پیشاپیش با تبریک میلاد با سعادت حضرت مسیح (ع) افزود: وظیفه ما مسلمانان است که برای انبیاء از اول تا آخر احترام قائل شویم، چهره‌ای که قرآن از انبیاء نشان داده چهره‌ای نورانی و پاک است و این برخلاف کتاب‌هایی است که در شناخت انبیاء به خطا رفتند.

امام جمعه گرگان یادآور شد: در مورد حضرت عیسی مسیح (ع) مسیحیت و بنی اسرائیل حرف‌هایی را بیان کردند ولی قرآن بیان داشته که مسیح بن مریم (ع) فقط پیامبر خدا بوده و مادر او پاکیزه و صدیقه بود.

نورمفیدی تاکید کرد: خداوند حفظ قرآن کریم را تضمین کرده و اگر همه عالم دست به دست یکدیگر بدهند و بخواهند تعریفی در قرآن تحریفی بیاورند، نمی‌تواند ولی در سایر کتاب آسمانی این مهم اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم افرادی که مدعی پیروی حضرت عیسی مسیح( ع) هستند آنقدر ظلم و جور در دنیا نداشته باشند، ابراز کرد: حضرت مسیح (ع) پیامبر صلح و دوستی بود ولی پیروانش امروز در دنیا آدم‎کشی و ظلم و جور و جنگ را انداخته‌اند.

امام جمعه گرگان به روز ثبت احوال اشاره کرد و افزود: به این مهم تاکید داریم که هم مسؤولان ثبت احوال دقت کنند که تاریخ ولایت جابه‌جا نشود و این موضوع برای هر فردی مهم است که بداند در چه روز و چه سالی متولد شده است و ماه‌های قمری نیز در شناسنامه‌ها ذکر شود.

نورمفیدی با اشاره به روز امنیت پرواز در پنجم دی‎ماه تصریح کرد: حضرت امام (ره) دستور دادند که امنیت پروازها را در زمانی که سرقت هواپیما زیاد اتفاق می‎افتاد ایجاد شود و این مسؤولیت برعهده سپاه قرار دارد و پس از  این دستور  تمام پروازهای کشور با امنیت کامل به کشورهای دیگر اتفاق افتاد گرچه تعدادی از این عزیزان در این مسیر به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه استان گلستان ادامه داد: مردم باید احساس کند که امنیتی برای حل مسائل اقتصادی و حل مشکلات کشور وجود دارد و مشکلی پیش نمی‌آید.

وی به اشغال سوریه اشاره کرد و گفت: زمانی که اشغال سوریه اتفاق افتاد تمام کشورهای منطقه اعم از عبری، غربی و عربی دست به دست هم دادند تا نظام سوریه را از هم بپاشانند.

امام جمعه گرگان تأکید کرد: مسأله سوریه یک اختلاف داخلی نبود چراکه اگر اینگونه بود نیروهای بسیاری از لیبی، تونس و حتی از اروپا و‌... در این کشور حضور نمی‌یافتند.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: تنها کشوری که در برابر رژیم غاصب صهیونستی مقاومت می‌کرد هم در زمان «حافظ اسد» و هم در زمان «بشار اسد» سوریه بود که برای شکسته شدن این مقاومت، جنگ اتفاق افتاد.

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با اشاره به اینکه مردم مشکل دارند و گرفتاری و گرانی در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه گرانی در جامعه بیداد می‌کند و ما به مسؤولان تاکید داریم که باید مشکلات کشور حل شود.

وی اذعان کرد: سفری که مقام رئیس جمهور به استان گلستان برای ایجاد راه‎آهن گرگان به مشهد داشتند چند سالی است از این وعده رئیس جمهور گذشته و اخیرا در هیئت دولت تصویب شده که بر اساس آن راه‎آهن گرگان به بجنورد و شیروان به مشهد شروع می‎شود.

نورمفیدی افزود: این طرح‌های بزرگ هزینه زیادی دارد و دولت به تنهایی نمی‌تواند از عهده آن بر بیاید و حال که ۱۵ درصد از این طرح پرهزینه ا دولت متقبل می‌کند مابقی را مسؤولان استانی باید با جذب سرمایه‌گذار به سرانجام برسانند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه دولت کار خود را با تقبل ۱۵ درصد طرح انجام داده، گفت: این مصوبه خوبی است و انتظار مردم این منطقه خراسان شمالی و گلستان و خراسان رضوی را برآورده می‌کند.

  30 آذر 1397
بخش : گرگان / سیاسی
کد خبر: 60659

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام