در جلسه شورای شهر گرگان عنوان شد؛
افزایش تلفات رانندگی در کمربندی گرگان/رفع خطر ابنیه‌ها ضرورت دارد

در صد و دهمین جلسه شورای شهر گرگان با اشاره به افزایش آمار تعداد کشته شدگان تصادفات ۹۷ بیان شد که ایمن سازی و رفع خطر از معابر و ابنیه سطح شهر ضرورت دارد.

شامگاه شنبه صد و دهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان با حضور اعضای شورا و مدیران شهرداری گرگان برگزار شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان که ریاست جلسه را بر عهده داشت، با اشاره به وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در شامگاه ۶ دی ماه سال جاری در محور کمربندی شهر گرگان اظهار کرد: با از دست دادن این شهروند تعداد جان باختگان گرگان در معابر درون شهری در ۹ ماهه نخست سال به رقم ۱۴ نفر رسید.

محمدابراهیم جرجانی با بیان این که این با کل آمار جان باختگان در ۱۲ ماهه ۹۶ برابری می کند، ادامه داد: هر چند دور برگردان های ایمن و پل های هوایی متعددی در محور کمربندی اجرا شده است اما بروز این سوانح مبین آن است که این امکانات سخت افزاری هنوز به وضع ایده ال نرسیده است.

به گفته وی باید برای این مسأله فکر جدی کنیم و همه دستگاه های دخیل در حوزه ترابری و حمل و نقل و پلیس راهور برای جلوگیری از استمرار روند این تصادفات اقدام عملی انجام دهند.

جرجانی افزود: حداقل باید ترتیبی اتخاذ شود تا سرعت وسائل نقلیه عبوری کاهش و پل های مکانیزه و استاندارد این محور افزایش یابد.

تعلل در اجرای پل های هوایی در محور کمربندی جایز نیست

در ادامه رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گرگان هم گفت تعلل در اجرای پل های هوایی در محور کمربندی جایز نیست و باید طرح های که پروسه اداری آنها در شورای ترافیک انجام شده به مرحله اجرا درآیند.

سیدمحمد مرتضوی گفت: برای ساخت هر پل مکانیزه رقمی در حدود یک و نیم تا دو میلیارد تومان هزینه می شود که این مبلغ در ازای حفظ سلامت شهروندان مبلغ زیادی نیست.

فائزه عبدالهی، دیگر عضو شورای اسلامی گرگان هم گفت: دیوارکشی های پیرامون برخی از ابنیه و سازه های شهر ناایمن و پر خطر هستند.

وی افزود: شهرداران منطقه باید شخصاً به پایش از مناطق استحفاظی خود بپردازند. در برخی از محلات یا نقاط مانند محله شیرکش یا کوی ویلا که در کریدور تردد و عبور و مرور دانش آموزان واقع شده اند، شاهد بناها و دیوارکشی های ناایمن هستیم که باید هر چه سریعتر ایمن سازی و رفع خطر از آن ها اجرا شود.

در این جلسه مقرر شد شهرداری نسبت به شناسایی مناطق پر خطر اقدام و برنامه ای زمان بندی شده برای رفع خطر از این مناطق ارائه کند.

همچنین سه لایحه وارده از سوی سازمان حمل نقل بار و مسافر شهرداری گرگان در حوزه های تعیین بهای خدمات عمومی حمل و نقل در سال ۹۸، اخذ بهای باربرگ و همچنین دریافت هزینه به منظور ساماندهی تاکسی های درون شهر در یکی از محورهای شرقی گرگان برای دومین هفته متوالی به کمیسیون عمران برگشت داده شد.

لایحه شهرداری در خصوص اعمال تخفیف در هزینه های خسارت تاخیر برای تعدادی از فعالان حوزه ساختمان سازی، هزینه حق انشعاب فاضلاب شهری بازار ماهی و اجاره بهای کلانتری ۱۵ شهرک امام هم به تصویب نرسید.

در پایان جلسه همچنین حمیدرضا آقاملایی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان در لایحه ارائه شده از سوی شهرداری گرگان مبتی بر کمک ۲۵ میلیونی به هیئت جانبازان و معلولان واکنش نشان داد و گفت: ارج و منزلت جانبازان و معمولان واجب است اما سازمان فرهنگی و ورزشی اجتماعی شهرداری گرگان باید در تخصیص و دادن اعتبارات به هیئت های ورزشی از سلیقه گرایی پرهیز کند.

وی افزود: چطور می شود که هیئتی که سال گذشته از ما پنج میلیون مساعدت مالی گرفته امسال مدعی دریافت ۲۵ میلیون باشد.

آقاملایی ادامه داد: بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برای کمک به هیئت ها باید شفاف و قانون محور باشد  وتصمیمات فردی نباید شاخص دادن مساعدت مالی به هییت ها باشد.

  9 دی 1397
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 60744
مرجع: مهر
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام