با همکاری آبفای کشور
واگذاری طرح‌های آبرسانی به آبفای گلستان

6963130_700

مدیرعامل آبفای کشور بر اجرایی شدن شیرین سازی آب دریا و واگذاری طرح‌های آبرسانی به آبفای گلستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، در دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با مدیرعامل آبفای کشور، بر اجرائی کردن شیرین سازی آب دریا و افزایش مجوز شیرین سازی و همچنین واگذاری طرح‌های آبرسانی در دست اجرای شرکت آب منطقه‌ای گلستان به شرکت آب و فاضلاب استان تاکید شد.

سید محسن حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با توجه به اینکه در طرح جامع پیش بینی شده است، استان گلستان نزدیک به ۴۰میلیون متر مکعب آب را با شیرین سازی در افق بلند مدت به دست مردم برساند، در حد ۱۶میلیون مترمکعب مجوز صادر و تخصیص انجام شده است که در این جلسه هم در خصوص افزایش مجوز شیرین سازی شرب و نحوه اجرا و سرمایه گذاری شیرین سازی در استان بحث و بررسی صورت گرفت.

سیدمحسن حسینی افزود: در خصوص نحوه اجرای شیرین سازی برای آب شرب هم می‌تواند مطالعات با هزینه دولت انجام شود و هم اینکه سرمایه گذار کار انتقال، مطالعه و اجرا را انجام دهد و بعد در یک مدت معین و مشخصی آب را به دولت فروخته و هزینه را از دولت بگیرد.

وی گفت: با موافقت مدیرعامل آبفای کشور مقرر شد باقی مانده تخصیص آب شرب برای استان نیز توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیگیری شود که در صورت تخصیص ۴۰میلیون مترمکعب می‌توان آب شرب ۵۰۰هزار نفر را تامین کرد.

حسینی افزود: در بین طرح‌های آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان، ۶طرح در سال‌های قبل به آب منطقه‌ای واگذار شده بود، اما مقرر شد برای انجام هماهنگی بیشتر و سرعت بیشتر در آبرسانی این طرح‌ها به شرکت آب و فاضلاب استان واگذار شود که مدیرعامل آبفای کشور با کلیات موضوع موافقت کرد و مقرر شد در جلسات مشترک آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب این موضوع بررسی و اجرایی شود.

 

 

  18 شهریور 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 64812
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام