مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:
استفاده از آب دریا برای طرح‌های آبزی پروری و کشت و صنعت شورورزی گلستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: وزارت نیرو با استفاده از آب دریا بدون نمک زدایی برای طرح‌های آبزی پروری و کشت و صنعت شورورزی گلستان موافت کرد.

به گزارش گلستان فردا، سیدمحسن حسینی اظهار کرد: وزارت نیرو با تخصیص یک میلیارد و ۱۳۲میلیون مترمکعب آب دریا برای ساماندهی طرح‌های بخش کشاورزی بدون نیاز به نمک زدایی و با رعایت ضوابط و استاندارد‌های مربوطه و با هماهنگی با محیط زیست موافقت کرد.

وی افزود: در این طرح الزامات زیست محیطی لحاظ شده و استان گلستان می‌تواند از آب دریای خزر برای پرورش آبزیان و کشت و صنعت شورورزی در گلخانه بدون شیرین سازی استفاده کند.

وی افزود: با پیگیری انجام شده شرکت آب منطقه‌ای استان در چند سال اخیر، به ویژه از نیمه دوم سال۹۹، و بررسی‌های همه جانبه، این مجوز از سوی وزارت نیرو صادر شد.

حسینی افزود: اجزای این مجوز شامل استفاده از آب دریا برای ۱۰ هزار هکتار میگو است که سایت ۴هزار هکتاری آن در حال بهره برداری و اجراست و ۶هزار هکتار هم برای توسعه میگو دیده شده است، همچنین طرح پرورش ماهیان خاویاری در سطح ۲۲۰هکتار و استفاده از آب دریا برای کشت و صنعت شورورزی در گلخانه به وسعت ۷هکتار در این طرح دیده شده که متقاضیان با رعایت قوانین و مقررات می‌توانند از آن بهره برداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان شیوه استفاده از این آب را احداث کانال‌های مناسب، هدایت آب دریا به ساحل و برگرداندن آن به دریا پس از بهره گیری اعلام کرد و گفت: امیدواریم این برنامه به کاهش فشار بر روی منابع آب سطحی و زیرزمینی استان و افزایش اشتغال و بهره وری آب در استان منجر شود.

  2 مرداد 1400
بخش : جامعه
کد خبر: 64586
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام