دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی:
برنامه ریزان استان برای طرح ریزی مشاغل در روستاها نیاز سنجی کنند

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت:  برنامه ریزان استان برای طرح ریزی مشاغل در روستاها باید ابتدا نیاز سنجی کنند، یعنی ابتدا ظرفیت های روستا و یا اطلاعات دانش آموختگان هر روستا را احصا و بر اساس رشته و سواد تحصیلی آنها  مشاغل روستایی را  توسعه دهند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، غلامرضا منتظری اظهار کرد: تلاش های زیادی برای ایجاد فرصت های شغلی از طریق توسعه مشاغل خانگی در روستاهای استان گلستان انجام شده است و اهتمام بر آن است تا بر اساس مزیت نسبی و شرایط اقلیمی هر روستا مشاغلی با درآمد مکفی در روستاهای این منطقه شکل بگیرد.

وی افزود : رفع مشکلات پیش روی روستاییان و ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات روستانشینان در حوزه های مختلف اهم از زراعت، باغداری،‌ صنایع دستی و یا حتی گردشگری از جمله سیاست های است که به تحقق توسعه پایدار در روستاها جامعه عمل می پوشاند.

منتظری به موضوع دانش آموختگان بیکار در روستاها اشاره کرد و گفت : برنامه ریزان استان برای طرح ریزی مشاغل در روستاها باید ابتدا نیاز سنجی کنند، یعنی ابتدا ظرفیت های روستا و یا اطلاعات دانش آموختگان هر روستا را احصا و بر اساس رشته و سواد تحصیلی آنها مشاغل روستایی را توسعه دهند.

وی ادامه داد: مزارع کرم ابریشم ، گیاهان دارویی، پرورش دام و طیور، توسعه واحدهای بومگردی از جمله ظرفیت های روستاهای گلستان است که با حمایت های مالی و برنامه ریزی درست، تحقق توسعه استان را عملی می کند.

  17 مهر 1400
بخش : گرگان / انتخابات
کد خبر: 65145
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام