رئیس کل دادگستری گلستان:
موضوع خلیج گرگان با ترک فعل مسئولان مواجه است

رئیس کل دادگستری گلستان از آغاز بررسی ترک فعل مدیران در موضوع احیای خلیج گرگان خبر داد .

به گزارش گلستان فردا، حیدر آسیابی در نشست زیست محیطی با موضوع چالش های زیست محیطی خشک شدن خلیج گرگان که در جزیره اشوراده برگزار شد، اظهار کرد: ما معتقدیم درباره خلیج گرگان حقوق عامه تضییع شده است و دامنه این تضییع هر روز گسترده تر می شود ولی در عمل هیچ عزم و اراده ای در استان و سطح کشور برای رفع این مشکل دیده نشده است .
حیدر اسیابی افزود: در دستگاه قضایی استان به صورت جدی از مسئولین اجرایی و متولی امر مطالبه می کنیم و اعتقاد ما این است که در این بخش ترک فعل اتفاق افتاده است و به صورت ویژه بررسی می کنیم چه پیگیری هایی برای احیای خلیج گرگان صورت گرفته و نتیجه آن ها چه بوده است .
اسیابی ، نبود یک مدیریت متمرکز مسئولیت پذیر را مشکل اصلی برای احیای این خلیج عنوان کرد و گفت: به جای اینکه دستگاه های متولی در این زمینه مطالبه گری کرده و برای حل مشکل چانه زنی کنند دستگاه های قضایی و نظارتی به موضوع ورود کرده و از این دستگاه ها می خواهند که به وظایف خود در این زمینه عمل کنند .
این مقام ارشد قضایی استان با بیان این که موضوع خلیج گرگان فقط مربوط به گلستان نیست گفت: باید مطالبه فراگیر و ملی برای کمک به احیای این خلیج صورت بگیرد وگرنه عواقب آن فراتر از استان، حتی کشورهای منطقه را نیز درگیر خواهد کرد .
حیدر آسیابی گفت: نمایندگان استان هم باید ورود جدی به این موضوع داشته باشند و در سفرهای استانی رئیس جمهور ، اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای احیای خلیج گرگان مطالبه اصلی استان باشد تا برای احیای این خلیج اقدام اساسی صوت بگیرد و بتوانیم جلوی آثار مخرب محیط زیست را بگیریم .
آسیابی ادامه داد: از زمان بروز این معضل تاکنون به جز چند جلسه و چند مصوبه برای رفع کوتاه مدت مشکل که آن هم بر زمین مانده ، در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده و باید به دنبال مطالبه اجرای مصوبات کمیته ملی احیای تالاب ها باشیم .
صید غیر مجاز ، ایجاد پاسگاه و مقابله با آتش سوزی و ساماندهی قایق های صیادی از دیگر مورادی بود که در جلسه امروز به آن پرداخته شد .
نشست زیست محیطی با موضوع چالش های زیست محیطی خشک شدن خلیج گرگان امروز با حضور مسئولان قضایی و محیط زیستی استان های گلستان و مازندارن در جزیره اشوراده برگزار شد .

  22 مهر 1400
بخش : گرگان / محیط زیست
کد خبر: 65225
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام