نماینده مردم غرب گلستان در مجلس:
هیچ اقدام عملی برای نجات خلیج گرگان انجام نشده است

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی معتقد است که هیچ اقدام عملی برای نجات خلیج گرگان انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، عبدالجلال ایری اظهار کرد که در خصوص تعیین و تامین  نیاز آبی تالاب میانکاله و خلیج گرگان از سوی وزارت نیرو، مطالعات آبخیزداری و آبخوانداری حوزه قره سو، لایروبی انهار و مطالعه تصفیه خانه فاضلاب اقدامات بر زمین مانده زیادی وجود دارد.

نماینده شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان با بیان اینکه ۱۵ برنامه برای علاج بخشی و نجات خلیج گرگان پیش بینی شده بود که به طور تقریبی هیچ کدام آن‌ها اجرا نشد، بیان کرد: از ۹ هزار  میلیارد ریالی که مصوب شده بود  قرار بود چهار هزار میلیارد ریال آن از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی کشور برای لایروبی کانال‌های ارتباطی بین دریای و خلیج گرگان اختصاص پیدا کند.

ایری ادامه داد: نامه دریافت این اعتبار به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد اما به علت تغییر دولت، هنوز ابلاغ آن انجام نشده است.

وی اضافه کرد: در این چند سال اخیر سطح خشک شده خلیج گرگان افزایش یافته و در عمل هیچ اقدامی که بتواند جلوی خشک شدن بیشتر را بگیرد یا کیفیت آب خلیج را بهبود ببخشد، انجام نشده است.

پمپاژ ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب برای جلوگیری از خشک شدن خلیج

نماینده مردم حوزه انتخابیه غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن پروژه  پمپاژ آب  از دریای خزر به سوی پهنه آبی خلیج گرگان خبر داد و گفت:‌تلاش داریم تا با اجرای این طرح تا پایان امسال و پمپاژ ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب، روند خشک شدن خلیج گرگان را کنترل کنیم.

وی اظهارداشت در این روش که اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی  موردنیاز آن از سوی وزارت نیرو تامین می شود، لوله‌هایی با قطر ۲۰ اینچ با استفاده از پمپ های پرقدرت آب خزر  را به خلیج گرگان منتقل می کنند.

  26 مهر 1400
بخش : گرگان / محیط زیست
کد خبر: 65277
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام