مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان:
کاروان سلامت دام در گلستان آغاز به کار کرد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: کاروان سلامت با هدف افزایش بهره وری دام در گلستان به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آغاز به کار کرد.

به گزارشگلستان فردا، محمدمهدی سلمان زاده اظهارکرد: کاروان سلامت با هدف افزایش بهره وری دام در گلستان به همت جهادگران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با شعار «دامپزشکی، امنیت غذایی و اقتصاد روستایی» آغاز به کار کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان افزود: روستاهای گلستان یکی از مناطق مستعد در پرورش دامداری و دامپروری هستند اما خشکسالی های چند ساله شرایط را برای دامداران و دامپروران پرتلاش این دیار سخت کرده است بنابراین کاروان سلامت دام در مناطق مورد نظر، شروع به کار کردند.

وی بیان کرد: برای حفظ سلامت دام ها و افزایش بهره وری لازم است در وهله اول دامداران با اطلاعات مورد نیاز در زمینه تغذیه و پرورش دام، بیماری های دامی، بیماری های مشترک انسان و دام و نحوه مدیریت این موارد به منظور کاهش تلفات و افزایش سودآوری دامپروری آشنا شوند.

سلمان زاده گفت: در مرحله دوم خدمات دامپزشکی به آنها ارائه شده زیرا توسعه، گسترش و پایداری خدمات دامپزشکی در بهره وری دامپروری رشد چشمگیری خواهد داشت.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان بیان کرد: هدف از برگزاری کاروان سلامت دام این است که نشان دهد ارائه خدمات دامپزشکی و آموزش دامدار، تا چه حد قادر به افزایش بهره وری دامپروری و سودآوری آن است.

وی ادامه داد: این امر در دراز مدت موجب بازسازی اقتصاد روستایی و شکل گیری مهاجرت معکوس و فعال شدن مجدد روستاها می شود که خود در تامین و حفظ امنیت غذایی پایدار جامعه بسیار مهم است.

  6 آبان 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 65436
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام