مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان :
اجرای طرح جهش تولید در ۷۰ هزار هکتار از دیمزار های گلستان

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: با مشارکت جهاد کشاورزی گلستان طرح جهش تولید در ۷۰ هزار هکتار دیمزار‌های استان اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، محمد مهدی سلمان زاده، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت:این طرح دو سال پیش از سوی وزارت جهاد کشاورزی به رهبر معظم انقلاب ارائه شد و مورد موافقت ایشان قرار گرفت و با امضای تفاهم نامه به ستاد اجرایی فرمان امام سپرده شد.

وی افزود: این طرح  پارسال در شش استان از جمله در اراضی کلزای استان گلستان با موفقیت اجرا شد و امسال در پانزده استان از جمله اراضی دیم گندم، جو و کلزا و علوفه استان گلستان راشامل می شود.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: تفاهم نامه اجرای این طرح بین ستاد اجرایی فرمان امام استان و جهاد کشاورزی گلستان  مهر امسال امضا شدو افزایش بهره وری و تولید در اراضی دیمزار های استان و افزایش درآمد کشاورزان از اهداف این طرح است.

سلمان زاده ادامه داد: پشتیبانی فنی  و مالی از جذب نیرو و پرداخت حق الزحمه کارشناسان ،تامین بذر ، سموم و کودهای رایگان ،آموزش و ترویج دانش و تجارب کشاورزی به بهره برداران و کمک به بیمه اراضی کشاورزی از  وظایف  ستاد اجرایی فرمان امام در این طرح است.

وی گفت : پرداخت بخشی از یارانه تسهیلات بانکی خرید تراکتور و خرید ماشین آلات کشاورزی برای افزایش بهره وری اراضی کشاورزی از وظایف تعیین شده این ستاد است.

وی گفت: همکاری با جهاد کشاورزی برای آموزش فنی به کشاورزان در میدان و انتقال تجارب کشاورزان موفق به سایر بهره برداران از برنامه های این ستاد است.

سلمان زاده افزود: در این طرح به سراغ کشاورزان خرده مالکی و ضعیف می رویم و با عقد قرار داد با آنها ضمن اقدامات فنی و کارشناسی و تامین نهاده های رایگان و بیمه از آنها حمایت می کنیم تا بهره وری آن ها افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت:تفاهم نامه این طرح آذر پارسال بین ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت کشاورزی بسته شد ودر این طرح بخش فنی آموزشی کارشناسان،برگزاری دوره های آموزشی ،معرفی کشاورزان برای عقد قرار داد ،اجرای کنترل و نظارت با تیم های مشترک بر عهده جهاد کشاورزی استان است.

 

 

  1 آبان 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 65353
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام