مدیرکل اوقاف گلستان:
حرم امامزاده یحیی بن زید(ع) به محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است

مدیرکل اوقاف استان گلستان گفت: بقعه متبرکه امامزاده یحیی بن زید(ع) به محلی برای فعالیت‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی و قرآنی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردا، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی ‌فرد ظهر امروز در دیدار دست اندرکاران کنگره بین‌المللی بزرگداشت امامزاده یحیی بن زید(ع) با مراجع عظام تقلید و اساتید حوزه علمیه قم اظهار کرد: جای همایشی برای معرفی این شخصیت تاثیرگذاری تاریخی در کشورمان خالی بود ولی بحمدالله با همت سازمان اوقاف، شاهد برگزاری کنگره‌ای با محوریت ایشان خواهیم بود.

وی افزود: امامزاده یحیی بن زید(ع) خود یکی از شهدای مبارزه با دستگاه جور هستند و پدر بزرگوار و اجدادشان هم در همین راه به شهادت رسیدند، ایشان الگویی جامع برای نسل امروز هستند و ابعاد علمی کارهایشان نیز به خوبی تبیین شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه این امامزاده واجب التعظیم از مشاهیر دوران و محور وحدت شیعه و سنی در طول تاریخ بوده است گفت: بر این اساس قرار است مقالات برتر در قالب کتاب کنگره و با محوریت اقدامات وحدت‌آفرین و همچنین دیگر ابعاد شخصیتی ایشان منتشر شود.

وی ادامه داد: بقعه متبرکه امامزاده یحیی بن زید(ع) به محلی برای فعالیت‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی و قرآنی تبدیل شده به طوری که کارگاه هنرهای خانگی از جمله خیاطی و چرم‌دوزی در راستای اجرای طرح شمیم خدمت در جوار این حرم مطهر برپا شده است.

سلیمانی فرد گفت: این بقعه متبرکه دارای موقوفات فراوانی هم هست که اقدامات بسیاری برای احیای آنها صورت گرفته تا هم درآمدزایی برای اجرای نیت واقفان بیشتر شود و هم خدمات اقتصادی به نیازمندان جامعه و به نام امامزاده یحیی بن زید(ع) توسعه یابد.

 

  7 آبان 1400
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 65456
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام