معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:
پایانه صادراتی زمینه ساز توسعه صنایع تبدیلی است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت:ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی و گل و گیاه در استان می تواند زمینه توسعه صنایع تبدیلی و صادرات این محصولات را بیشتر فراهم کند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، درویشعلی حسن زاده با اشاره به این که پیگیری برای ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در مرکز استان تداوم دارد، افزود: هدف از راه اندازی این طرح، تجمیع امور اداری مربوط به صادرات کالا است و دستگاه های اجرایی مرتبط با صادرات کالا در این محل مستقر و صادرکنندگان براحتی می توانند امور مربوط به صادرات محصولات خود را در یک محل، به صورت متمرکز و در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهند.

وی اضافه کرد: همچنین وجود سردخانه ها و انبارهای بزرگ و واحدهای سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی در این پایانه، بازاریابی و اصلاح نظام توزیع و تنظیم بازار محصولات کشاورزی ایجاد ارزش افزوده از دیگر مزایای این طرح است تا درآمد پایدار در بخش کشاورزی استان فراهم شود.

به گفته وی برای راه اندازی این پایانه در استان، نشست هایی در کارگروه های تخصصی از جمله توسعه صادرات با حضور اعضای دستگاه های مرتبط انجام شده و نتیجه نهایی آن در اختیار جهادکشاورزی است.

وی ادامه داد: تسریع در تامین زمین موردنظر اجرای طرح، نیاز به هماهنگی بیشتر بین دستگاهی از جمله جهادکشاورزی و راه و شهرسازی را برای جابجایی زمین دارد.

حسن زاده افزود: لازم است پیگیری در ایجاد این پایانه در استان با نگاه فرا استانی و ملی باشد، چون می تواند توسعه پایدار برای بخش کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده برای بهره برداران و فعالان اقتصادی آن همراه داشته باشد .

وی یادآور شد: برای تسریع در راه اندازی این پایانه در استان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی کارساز است.

 

  23 آبان 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 65704
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام