بارش‌های گلستان در سال زراعی جاری ۷۰ درصد بیشتر شد

مدیرکل هواشناسی گلستان از افزایش ۷۰ درصدی میزان بارندگی استان در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار امیدواری کرد که روند بارش‌ها در فصل سرد سال تداوم پیدا کند.

به گزارش گلستان فردا، نوربخش داداشی اظهار کرد: میزان بارش باران و برف از ابتدای سال زراعی جاری تا اول آذر ماه ۷۴ میلیمتر بوده که این مقدار نسبت به دوره آماری بلند مدت پنج درصد کاهش و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشت.

وی افزود: بیشترین میزان بارش در این مدت در کردکوی ۷۴ میلیمتر و کمترین میزان بارش به‌مقدار ۱۰.۳ میلیمتر در شهر اینچه برون بارید.

داداشی گفت : در آبان ۱۴۰۰ میانگین دمای گلستان ۱۲.۶ درجه بود و ۱.۹ درجه نسبت به متوسط آبان ماه کمتر شد.

داداشی حداکثر دمای ثبت شده گلستان در آبان ماه را ۲۸.۵ درجه در کلاله و حداقل دمای ثبت شده را منفی ۱.۵ درجه در گرگان اعلام کرد.

استان گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.

گلستان از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

  1 آذر 1400
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 65808
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام