۹۱ درصد مساحت گلستان درگیر خشکسالی است

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به تداوم روزهای کم‌بارش در این استان گفت که در حال حاضر ۹۱ درصد گستره گلستان درگیر خشکسالی شدید و خیلی شدید است.

به گزارش گلستان فردا، نوربخش داداشی اظهار کرد: بسیاری از نقاط گلستان درگیر درجات بسیار شدید خشکسالی است و تنها مناطق واقع در ارتفاعات که قابل کشت نیستند خشکسالی کمرنگ تری دارند.

وی ادامه داد: با وجود بارش های شدید در برخی مناطق استان طی ماه های گذشته، تمامی مناطق گلستان با مشکل خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند که این معضل در شهرهای غرب استان به ویژه بندرترکمن و بندرگز مشهودتر است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: همچنین کمترین میزان خشکسالی استان مربوط به شهرستان گرگان و مینودشت است که دلیل آن بارش باران فراوان در اسفندماه سال گذشته است.

داداشی افزود: میانگین بارش گلستان تا ۱۰ مرداد سال جاری ۲۷۱ میلی متر بود که این رقم نسبت به دوره بلند مدت ۳۵ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد کمتر شده است.

وی با اشاره به تاثیرات تغییر اقلیم در گلستان افزود: افزایش دما و روزهایی با گرمای طاقت فرسا، وزش باد شدید، گرد وخاک، افزایش باران سیل آسا و خشکسالی، از جمله نشانه های بروز این پدیده در استان است.

استان گلستان دارای ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی است.

  13 مرداد 1400
بخش : جامعه
کد خبر: 64627
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام