نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان:
شوک قیمتی به مصالح ساختمانی وارد نمی شود

نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح جهش مسکن مقرر شده تا مصالح به قیمت کارخانه به سرمایه گذاران واگذار شود.

به گزارش گلستان فردا، عبدالجلال ایری  اظهار کرد: در این طرح به محورهای اساسی ساخت انبوه مسکن مانند تامین زمین ارزان قیمت و رایگان، پرداخت تسهیلات با سود کم، تامین مصالح ساختمانی، تسهیل فرآیند اخذ پروانه ساخت و پایان کار به همراه تخفیف هزینه‌های خدمات شهرداری و فنی مهندسی اشاره شده تا روند ساخت مسکن سرعت گرفته و به تبع آن اشتغال و کسب و کارهای مردم نیز رونق بگیرد.

وی افزود: وزارت مسکن و شهرسازی فعالیت خوبی را در خصوص طرح جهش مسکن عملیاتی کرده و باید سایر نهادها مانند بانک مرکزی ، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری بیشتری را برای به سرانجام رسیدن این طرح انجام دهند .

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در طرح جهش تولید و تامین مسکن ، تلاش شده نواقص رویکرد دولت‌های قبل در ساخت مسکن برطرف شود تا مسکن برای افراد کم درآمد تامین شده و قیمت تمام شده آن کاهش یابد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توانمندی شرکتهای فولاد و سیمان کشور به مراتب بالاتر از مصالح مورد نیاز طرح جهش مسکن است.

ایری ادامه داد: در این طرح و بر اساس برآوردها رقمی در حدود ۴۵۰ میلیون ریال به عنوان تسهیلات برای متقاضیان پیش‌بینی شده که می‌تواند بخشی از قیمت تمام شده را در بر بگیرد.

  21 دی 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66110
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام