رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان خبرداد؛
نا آرامی های قزاقستان تاثیر منفی بر مناسبات با گلستان نگذاشته است

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان در خصوص تاثیر نا آرامی های اخیر قزاقستان بر اقتصاد گلستان گفت: تاکنون هیچ تاثیر منفی قابل ملاحظه ای بر مناسبات استان گلستان با کشور جمهوری قزاقستان رخ نداده است.

به گزارش گلستان فردا، ذوالفقار امیرشاهی اظهار کرد: امیدواریم هر چه زودتر آرامش و ثبات به این کشور بازگردد.

وی افزود: اما هرتحولی که در کشورهای همسایه رخ دهد به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر مناسبات دوجانبه تاثیر می گذارد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان با بیان اینکه سطح روابط دو کشور ایران و قزاقستان، بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: سفارت قزاقستان در تهران تلاش های زیادی برای ایجاد بسترهای مناسب ارتباط دو کشور انجام داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از بازگشت امنیت و ثبات به این کشور مناسبات دوجانبه خود را در همه زمینه ها گسترش می دهیم.

امیرشاهی با بیان اینکه تعداد کثیری از تجار ایرانی در این کشور حضور دارند، گفت: حضور تجار و بازرگانان ایرانی در قزاقستان می تواند بسترهایی برای این ایجاد پروژه هایی در حوزه صنعتی و اقتصادی و کشاورزی را در آن کشور مهیا کند که این امر می تواند زمینه ساز توسعه مناسبات دو کشور شود.

وی از بسترهای مناسبی که در بخش زمینی و ریلی در استان گلستان ایجاد شده سخن گفت و افزود: جمهوری اسلامی ایران طبق قراردادی که سال های گذشته بین آن و کشورهای اوراسیا منعقد شد، می تواند ۳۶۰ قلم کالا به کشورهای اوراسیا صادر کرده و بیش از ۸۰۰ قلم کالا را از آن کشورها دریافت کند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان اظهار کرد: این امر در تحولات اقتصادی کشور و به خصوص استان گلستان بسیار تاثیرگذار است که امیدواریم ثبات امنیت و تحرکات اقتصادی در کشورهای همسایه ایران و به خصوص کشور قزاقستان همواره وجود داشته باشد.

وی در انتها یادآور شد: بیش از هشت هزار اتباع قزاق تبار در استان گلستان زندگی می کنند که نقش مهمی در ارتباط دو کشور دارند.

  22 دی 1400
بخش : گرگان / خارجی
کد خبر: 66129
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام