مدیر عامل هلال احمر گلستان اعلام کرد؛
امداد رسانی به ۷۹۴ خانوار و در راه ماندگان جاده های برفی گلستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: هلال احمر گلستان توانست به ۷۹۴ خانوار و در مجموع دو هزار و ۶۱۱ نفر در سرمای اخیر کار امداد رسانی را انجام دهد.

به گزارش گلستان فردا، فرهاد میقانی اظهار کرد: عملیات امداد رسانی و انجام اسکان اضطراری به ۱۴۵ نفر از در راه ماندگان و انتقال به مکان امن نیز انجام شد، همچنین از دیگر خدمات ارائه شده نصب زنجیر چرخ و رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک بود.

وی افزود: انتقال ۹ نفر از مصدومین ناشی از حوادث و بیماران با پشتیبانی اورژانس به مراکز درمانی توسط آمبولانس های هلال احمر، توزیع اقلام ضروری شامل ۷۰ بسته تغذیه اضطراری ۷۲ ساعته به همراه ۸۳۸ کیلوگرم نایلون، توزیع ۸۳ تخته پتو، هشت شعله والور در بین آسیب دیده گان و در راه ماندگان از دیگر کارهای هلال احمر بود.

میقانی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط هلال احمر در گرگان، ادامه داد: توزیع نایلون پوشش سقف منازل به تعداد ۸۰ واحد مسکونی و توزیع دو هزار قرص نان تهیه شده توسط فرمانداری گرگان در روستای زیارت خدمات دیگری بود که انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین تلاش کردیم تا با استفاده از سه دستگاه موتور پمپ روبین کار تخلیه آب در مناطق دچار آبگرفتگی آق قلا را انجام دهیم.

انجام عملیات دسترسی به زنان باردار

مدیر عامل هلال احمر گلستان گفت: انجام عملیات دسترسی به زن باردار توسط خودروی آرگو از محور خوش ییلاق و همچنین دسترسی به زن باردار در روستای کشکک رامیان از جمله خدماتی بود که ارائه شد.

وی افزود: عملیات امدادرسانی به دو کودک مسافر در محور خوش ییلاق و انتقال به اقامتگاه اضطراری و تحویل شیرخشک تهیه شده توسط شبکه بهداشت به نامبردگان با همکاری اداره راه آزادشهر از دیگر خدماتی بود که در این شهرستان انجام شد.

میقانی با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر گلستان در عملیات امدادرسانی به برف، کولاک و آبگرفتگی تصریح کرد: ۱۶ پایگاه ثابت امداد و نجات، ۱۲ کشیک اضطراری شعب و تیم واکنش سریع مرکز استان برای امداد رسانی آماده بودند، همچنین یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان «ای او اس» به همراه دو پست موقت مراوه تپه و گمیشان آماده همکاری بودند.

وی افزود: در مجموع ۲۱۱ نفر در قالب ۲۵ تیم عملیاتی در حال آماده باش کامل بودند، همچنین ۱۹ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه خودروی نجات، ۱۵ دستگاه خودروی کمکدار عملیاتی و یک دستگاه خودروی آرگو آماده خدمات رسانی به مردم بودند.

مدیر عامل هلال احمر گلستان بیان کرد: هماهنگی لازم تیم آفرود استان جهت انتقال نیرو و تخلیه اضطراری افراد گرفتار در برف و کولاک انجام شد که خوشبختانه دهیاران نیز جهت استفاده از ظرفیت تراکتور برای رهاسازی خودروها و همچنین آماده سازی اماکن عمومی مانند مساجد و حسینه ها به منظور اسکان اضطراری آسیب دیدگان و در راه ماندگان احتمالی همکاری های لازم را انجام دادند.

وی گفت: همچنین با همکاری تیپ نیروهای زمینی سپاه مستقر در گنبد کاووس تلاش کردیم تا عملیات رهاسازی مصدومین گرفتار در ارتفاعات کوه میان بخش آزادشهر، رهاسازی شش نفر و انتقال سه نفر از این افراد توسط نفربر به منطقه امن انجام شد.

  3 بهمن 1400
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 66210
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام