فرماندار بندر ترکمن:
خطر ریزگردهای نمکی در پی نجات نیافتن خلیج گرگان

فرماندار بندر ترکمن گفت: چنانچه خلیج گرگان از وضعیت خشکسالی فعلی نجات پیدا نکند در آینده شاهد مشکلات زیاد زیست محیطی  بخصوص وقوع ریز گردهای نمکی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، شیرنگی ظهر امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: چنانچه

بحران ریزگردهای نمکی اتفاق بیفتد، زمین های کشاورزی استان و حتی دیگر استان ها در معرض خطر قرار می گیرند.

وی افزود: احیای حلیج نیازمند لایروبی سه کانال خزین، چاپاقلی و آشوراده و بارش باران است و استاندار گلستان با جدیت پیگیر این موضوع لایروبی این کانالها و نجات خلیج گرگان هستندو امید داریم سریع تر بودجه آن تامین و خلیج گرگان مجدد احیا شود.

شیرنگی ادامه در خصوص ساماندهی بازارچه بندر ترکمن هم گفت: بازارچه اسکله بندرترکمن یکی از فرصت های عالی اقتصادی برای این شهرستان محسوب می شود که شهرداری و فرمانداری برنامه های جدیدی برای آن در نظر دارند.
وی افزود: اگر چه بازارچه اسکله در گذشته با قرار داد 45 ساله در دست بخش خصوصی است اما همواره برای کاهش مشکلات گردشکران، رفاه حال آنان و توسعه این بازار پیگیر توسعه ان بوده ایم و در نظر داریم ساماندهی جدی و جدیدی برای آن با نشست با طرف قرار داد به انجام برسانیم
شیرنگی گفت: 67 طرح اقتصادی و عمرانی در ایام دهه فجر در این شهرستان 50 طرح جزو طرح های عمرانی است که با اعتبار 38ذمیلیارد و 312 میلیون تومان اجرایی می شود.

فرماندار بندر ترکمن در ادامه افزود: از تعداد 67 طرح گفته شده 50 طرح این شهرستان جرو طرح های عمرانی است که 32 طزح آن در ایام دهه فجر به طور کامل با اعتبار 38 میلیارد و 312 میلیون تومان افتتاح و 18 طرح نیز با اعتبار 10 میلیارد و 800 میلیون تومان کلنگ زنی می شود. 

وی افزود: افتتاح استخر پرورش ماهی دو منظوره ماهیان پرورشی و گرمابی، افتتاح کارگاه کیسه پلی پلین و طرح پرورش ماهی در قفس شاخص ترین طرح های این شهرستان در این ایام هستند.

  7 بهمن 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66243
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام