مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان :
۹۱۰ روستای گلستان به آب آشامیدنی دسترسی دارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فقط ۱۵۰ روستای استان به آب آشامیدنی دسترسی داشتند که این آمار در ۴۳ سال گذشته به ۹۱۰ روستا رسیده است.

به گزارش گلستان فردا، بهزاد هرمزی اظهار کرد: همچنین درصد جمعیت زیر پوشش شبکه آب روستایی گلستان قبل از انقلاب ۱۷ درصد بود که هم اینک با رشد ۵۰ درصدی به ۷۴.۲۴ درصد ارتقا یافته است و به ۷۴ روستا نیز به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

وی افزود: با امضای قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) که با هدف آبرسانی به روستاهای محروم کشور انجام شد، آبرسانی و پایداری آب آشامیدنی ۴۳۲ روستای استان با ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار گرفت.

هرمزی افزود: با اجرای این قرارداد ۴۳۲ روستا در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، علی‌آبادکتول، کلاله، آق قلا، رامیان، بندرترکمن، کردکوی، گمیشان و مراوه‌تپه با جمعیتی بالغ بر ۴۵۲ هزار و ۳۶۸ نفر از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

با امضای این قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که با هدف آبرسانی به روستاهای محروم کشور انجام شده، حدود ۱۰ هزار روستا با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال از آب بهره‌مند می‌شوند که سهم استان گلستان از این قرارداد ۴۳۲ روستاست.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۹۲ پروژه آب و فاضلاب گلستان در دهه فجر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان همچنین از افتتاح ۲۷ پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۶۵ پروژه این شرکت با اعتبار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای ۱۴ شهر و ۶۸ روستای استان به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه‌ها ۱۵۳ هزار خانوار از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

هرمزی افزود: بیش از ۳۱ کیلومتر عملیات شبکه توزیع، ۱۳ کیلومتر خط انتقال، حفر و تجهیز هشت حلقه چاه آب شرب، ۵۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره، ۲ دهنه چشمه و ۲ باب ایستگاه پمپاژ از پروژه‌های مهم قابل افتتاح این شرکت است.

وی اجرای بیش از ۶۱ کیلومتر عملیات شبکه توزیع و ۳۱ کیلومتر عملیات خط انتقال، حفر ۲۰ حلقه چاه آب شرب، احداث سه هزار متر مکعب مخزن ذخیره، ۹ دهنه چشمه و تجهیز یک باب ساختمان آزمایشگاه را از پروژه‌های قابل کلنگ زنی حوزه آب این شرکت در دهه فجر امسال برشمرد.

  18 بهمن 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66299
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام