استاندار گلستان:
هدف ما در انتصابات استفاده از نیروهای بومی بوده است

استاندار گلستان گفت: تابه امروز هدف ما در انتصابات استفاده از نیروهای بومی و نخبگان استان بوده است و مطالبات مردم نقشه راه مدیریت استان را تعیین می کند.

به گزارش گلستان فردا، علی محمد زنگانه با اعلام این مطلب اظهار کرد: استخراج آخرین اسناد توسعه استان یکی از نخستین اقدامات صورت گرفته بود و اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ استان و برنامه‌های برش بخشی در ۳۰ محور در حال تدوین است و تلاش داریم تا مردم محوری پایه و اساس اقدامات باشد..

وی افزود: پیشرفت عادلانه و پایدار با نگاه متوازن به تمام شهرستانها از اهداف برنامه ریزی است و الگوی موفق بنیاد علوی در شهرستان مراوه تپه باعث شده این الگو را در انبارالوم و وشمگیر نیز تعمیم دهیم.

استاندار گفت: هدف ما روستا محوری است به گونه ای که تلاش داریم تا سال ۱۴۰۴ تمامی بیش از هزار روستای استان با استفاده از مزیت های موجود در هر روستا زمینه ایجاد توسعه روستا فراهم آید و در این مسیر تا کنون مزیت های ۱۷۰ روستا استخراج شده و تلاش داریم زمینه رشد روستاها را فراهم نماییم.

وی افزود: از زمان حضور در استان با مشارکت و حضور در تمامی شوراها، کارگروه ها و کمیته های تخصصی ضمن اشراف کامل به موضوعات استان در زمینه برنامه ریزی توسعه قاطعیت تصمیم‌گیری ایجاد شده است.

زنگانه اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تلاش برای رفع موانع تولید بگونه‌ای بوده که طی سه ماه گذشته ۳۶۵ میلیارد تومان در زمینه رونق تولید و ۲۰ میلیارد تومان در زمینه بازسازی و نوسازی به صنایع اعطا شده است.

وی افزود: ۱۷۰ پرونده کاربری طرح های تولیدی و اشتغالی استان در کارگروه امور زیربنایی مورد بررسی قرار گرفته است.

زنگانه گفت: با توجه به تولیدات ۳۰ میلیون تومانی در بنادر حاشیه دریای خزر اتصال خط آهن شمال به جنوب و ایجاد سایت پشتیبان از محور اینچه برون به شاهرود بهترین راه مواصلاتی است که البته نیازمند ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ و بخش خصوصی و سرمایه گذار خارجی در سفر ریاست جمهوری به گلستان زمینه های آن را تسریع کنیم.

وی بیان کرد: پیش از استقرار دولت سیزدهم در استان گلستان منطقه آزاد اینچه برون گلستان تنها در حد یک مصوبه بود و پس از آن ضمن تعیین مدیر اجرایی در حال حاضر زمینه تصویب اساسنامه و پس از آن شکل گیری هیئت مدیره در حال انجام است و تلاش داریم به زودی دفتر منطقه آزاد اینچه برون گلستان را در گرگان راه اندازی و با فازبندی ، این پروژه را به پیش ببریم که البته در این زمینه نیز در سفر ریاست جمهوری مصوبات خوبی در راه است.

  24 بهمن 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66340
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام