معاون تبلیغات اسلامی گلستان:
حضرت زینب (س) پرچم دار حماسه و جهاد تبیینی است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: حضرت زینب (س) پرچم دار حماسه و جهاد تبیینی است و در حالی که امویان مردم را از مسیر ولایت دور کرده بودند، شجاعانه به روشنگری پرداخت.

به گزارش گلستان فردا، حجت الاسلام رضا دیلمی ضمن تسلیت رحلت حضرت زینب (س) اظهار کرد: سخن از بانویی است که هم دختر و هم مادر شهید و هم عمه شهید است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: بانوی با کرامتی که لحظات مهمی را در تاریخ شاهد بوده، بانویی که از دوران کودکی تا زمان رحلت در خاندان نبوت و وحی بزرگ و تربیت شده است.

وی بیان کرد: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) در مکتب تعالی بخش امیرمومنان (ع) و حضرت زهرا (س) علوم آسمانی را فرا گرفته و بعد از آن در کنار دو امام بزرگوار به مبارزه با انحرافات و بی عدالتی‌ها پرداخته است.

دیلمی ادامه داد: در واقعه خونین عاشورا در کنار امام زمان خود به مجاهدت پرداخته و بعد از آن در دوران سخت اسارت در شهرهای کوفه و شام با آن سخنرانی‌های علی گونه پایه‌های سلطنت حکام اموی را به لرزه در می‌آورد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: از جمله ویژگی‌های حضرت زینب (س)، عبودیت و تقوا، علم و فضیلت، شکوه مادری و تربیت فرزند، دفاع از ولایت و امامت و مقابله با طاغوت است.

وی اضافه کرد: حقیقتاً مسلمانان به ویژه بانوان از این بانوی با کرامت باید درس بگیرند و اینکه از درون خانواده تا درون اجتماع چگونه یک بانو می‌تواند اثرگذار و تعالی بخش باشد.

دیلمی بیان کرد: سه ویژگی مهم را در سیره و زندگی حضرت زینب (س) به وضوح می‌بینیم که شامل عبودیت، تقوا و حجاب، صبر و مقاومت و در مرتبه بعدی جهاد تبیینی و تشریح واقعه عاشورا و اهداف آن است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: امام سجاد (ع) می‌فرمایند، در شب عاشورا عمه ام پیوسته در محراب عبادت ایستاده بود و نماز و نیایش داشت و اشک می‌ریخت و این نشان می‌دهد که نماز شب این بانوی بزرگوار در شب اسارت هم ترک نشد.

وی با بیان اینکه ایشان عقیله بنی هاشم بوده و در اوج علم و فضیلت است، اضافه کرد: حضرت زینب (س) پرچم دار حماسه و جهاد تبیینی است و در اوج شجاعت و صلابت در حالی که امویان با جنگ ادراکی و با کمک جریان نفاق و نفوذ و با ایجاد شبهه و انحرافات عقیدتی مردم را از مسیر ولایت و امامت دور کرده بودند، شجاعانه و مجاهدانه و مخلصانه و مومنانه به روشنگری می‌پرداخت و پیام عاشورا را به گوش همگان رساند.

  28 بهمن 1400
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 66360
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام