سرپرست بهزیستی گلستان:
بیش از ۹۰ هزار خانوار زیر پوشش بهزیستی گلستان قرار دارند

 سرپرست بهزیستی گلستان گفت:بیش از ۹۰ هزار خانوار زیر پوشش بهزیستی گلستان قرار دارند که از این تعداد حدود ۵۰ هزار خانوار مستمری و حق پرستاری دریافت کرده و مابقی با وجود مشکلات فراوان از خدمات این نهاد استفاده نمی کنند.

به گزارش گلستان فردا، عارف کیانی اظهار کرد: خدمت‌رسانی مطلوب به مناطق و افراد محروم و جامعه هدف این سازمان در شرایط کرونایی و وضعیت اقتصادی فعلی، به توجه بیشتر دولت عدالت محور سیزدهم و تخصیص اعتبار بیشتر نیاز دارد. 

وی بیان کرد: در حال حاضر متقاضیان بسیاری از افراد معلول، زنان سرپرست خانوار، معلولان سرپرست خانوار، آسیب دیدگان اجتماعی و افراد ترک کرده اعتیاد در طرح خوداشتغالی زیرپوشش این نهاد برای دریافت کمک بلاعوض و تسهیلات در انتظار دریافت وام هستند اما به دلیل نداشتن ۲ ضامن معتبر موفق به دریافت تسهیلات نشدند که امیدواریم دولت برای حل این مشکل چاره اندیشی کند.

سرپرست بهزیستی گلستان ادامه داد: با توجه به تاکید دولت بر ازدواج جوانان به جامعه هدف بهزیستی حدود ۶ میلیون تومان هدیه ازدواج پرداخت می شود که در شرایط تورم فعلی، نیازمند توجه و بازنگری جدی برای تخصیص اعتبار در این حوزه از سوی دولت عدالت محور سیزدهم برای مناسب سازی شرایط ازدواج جوانان در جامعه هدف بهزیستی هستیم.

کیانی با اشاره به تحویل ۱۹۵ واحد مسکن به معلولان گلستان بیان کرد: بر مبنای اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی برخورداری از مسکن حق هر خانواده ایرانی است و خانواده های دارای معلول هم باید در این موضوع از اولویت برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت بهزیستی مختص ارائه خدمات به معلومان نیست، اظهار داشت: در حوزه هایی همچون توانمندسازی، آسیب های اجتماعی، اشتغال، مناسب سازی معابر و سایر بخش ها این سازمان به حمایت مادی و معنوی دولت سیزدهم نیاز دارد.

هم اکنون از جمعیت ۱.۹ میلیون نفری گلستان ۱۲۰ هزار نفر زیرپوشش اداره کل بهزیستی استان قرار دارند و این نهاد به حدود ۷۰ هزار نفر دیگر به صورت موردی خدمات ارائه می‌کند.

  7 اسفند 1400
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 66393
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام