نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس:
سرمایه گذاری در حوزه تقویت صنایع تبدیلی برای گلستان ضروری است

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری در حوزه تقویت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی را برای گلستان ضروری و خام‌فروشی محصولات کشاورزی استان پسندیده نیست و دستگاه های مرتبط باید برای رونق تولید در منطقه با راه‌اندازی صنایع تبدیلی اقدام کنند.

به گزارش گلستان فردا، غلامرضا منتظری روز دوشنبه در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: با بهره مندی از آمایش سرزمینی و الگوی کشت، حمایت از کشاورزی و رونق آن در گلستان بیشتر شده و مطالبه گری از دستگاه های مرتبط برای نظارت و حمایت براساس الگوی کشت دوچندان خواهد شد.

وی افزود: حل ریشه‌ای مشکلات بخش کشاورزی گلستان نیازمند اجرا و برخورداری از طرح آمایش سرزمینی و الگوی کشت است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بر شناسایی نیازهای ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی گلستان و تلاش برای جذب سرمایه گذاران تاکید کرد.

منتظری با تاکید بر رونق مجدد زراعت پنبه در گلستان گفت: برای استفاده از ظرفیت زراعت این محصول در استان باید اجرای طرح های زیربنایی مانند زراعت پنبه از مزرعه تا تولید پوشاک مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز در این نشست گفت: حمایت از کشاورزی، راه موثر شکوفایی اقتصاد گلستان بوده و باید سرمایه گذاری در این حوزه پررنگ شود.

امیر یوسفی همچنین خواستار تعیین نرخ مناسب برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط دولت شد و افزود: با این اقدام از هدر رفت تولیدات کشاورزی جلوگیری شده و تاثیر مثبتی در ایجاد انگیزه و رونق اقتصادی منطقه به همراه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به پیش بینی خشکسالی سال زراعی در گلستان و کمبود منابع آبی، بر ارایه روش های مناسب مقابله با این پدیده و رفع نگرانی کشاورزان منطقه از سوی دستگاه های مرتبط تاکید کرد.

محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز در این نشست از احتمال کاهش تولید زراعی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ناشی از بروز خشکسالی در استان خبر داد و گفت: اگر روند خشکی تا زمان برداشت محصول امسال ادامه یابد، میزان تولید باز هم کمتر خواهد شد.

مطابق گزارش اخیر سازمان جهادکشاورزی گلستان، اکنون سطح سبز گندم ۳۰۰ هزار هکتار با تولید ۹۱۰ هزار تن، سطح سبز جو ۳۴ هزار هکتار با تولید ۷۴ هزار تن، سطح سبز کلزا ۴۹ هزار هکتار با تولید ۷۸ هزار تن و سطح سبز چغندر قند چهار هزار و ۵۲۳ هکتار با تولید ۲۰۳ هزار تن است.

  6 اردیبهشت 1400
بخش : سیاسی / مجلس
کد خبر: 64294
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام