دبیر فدراسیون ورزش روستایی:
یک پنجم‌ بازی های بومی ثبت ملی شده است

دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت:از مجموع هزار و ۵۰۰‌ بازی و ورزش بومی شناسایی شده  در کشور فقط یک پنجم‌ آن ثبت ملی شده است که برای تحقق این مهم در سال جاری برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است.

به گزارش گلستان فردا، فرهاد نژادفصیحی روز دوشنبه در گرگان اظهار کرد: این فدراسیون سالانه براساس تقویم تهیه و تدوین شده پیش از آغاز هر سال برنامه‌های خود را در فصول مختلف و در استان‌ها انجام می‌دهد که برخی از این آنها استانی، ملی و فراملی هستند.

وی افزود: تاکنون حدود ۳۰۰ بازی و ورزش بومی و محلی کشور ثبت ملی شد که این تعداد بسیار کم است. 

دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی یادآور شد: سال گذشته یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای ثبت بازی‌های بومی و محلی انجام شد، ثبت بازی "قَلِه جیق" بود که این بازی مورد علاقه سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود، بطوری که هر وقت به روستایشان می‌رفت با مردم آنجا این‌ بازی را انجام می‌داد.

نژاد فصیحی تصریح کرد: اکنون این فدراسیون ۶۷ هزار بیمه شده ورزشی دارد که پیش از شیوع ویروس کرونا، این آمار براساس کارت بیمه ورزشی چندین برابر بود.

وی یادآور شد: رشته‌های فوتوالی و چوب‌کشی از رشته‌های زیرمجموعه این فدراسیون هستند که مسابقات جهانی دارند و به همین دلیل از سال گذشته رقابت‌های لیگ این رشته‌ها را آغاز کرده ایم.

نژاد فصیحی امروز به منظور شرکت در مجمع انتخاباتی این رشته ورزشی به استان گلستان سفر کرد.

  15 فروردین 1401
بخش : گرگان / ورزشی
کد خبر: 66635
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام