سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان:
خرید و عرضه کاغذ چاپ و تحریر خارج از نظام بورس تخلف است

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: از تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری الزاماً عرضه داخلی کاغذ چاپ و تحریر در بورس کالا مجاز بوده و هرگونه خرید و عرضه خارج از بورس کالای ایران ممنوع می باشد.

به گزارش گلستان فردا، درویشعلی حسن زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به ایجاد فضای آزاد و رقابتی در خرید و فروش کالا و همچنین قوانین موضوعه در حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و برابر سیاست های ابلاغی دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت , از تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری الزاماً عرضه داخلی کاغذ چاپ و تحریر در بورس کالا مجاز بوده و هرگونه خرید و عرضه خارج از بورس کالای ایران ممنوع است.

وی در ادامه افزود: تمامی واحدهای تولید کننده و وارد کننده کاغذ چاپ و تحریر مکلف به پیگیری ثبت نام و اخذ کد بورسی در طی دو هفته آینده بوده و میبایست محصولات خود را در بورس کالا عرضه نمایند.

حسن زاده گفت: از محسنات این اقدام شفاف سازی در خرید و عرضه کالا و همچنین جلوگیری از احتکار، و کمبود و عدم عرضه بموقع کالا در بازار و دیگر تخلفات احتمالی مبیاشد.

این مقام مسئول  افزود: کلیه مراحل اخذ کد بورس کالای ایران، ثبت نام، دریافت کد نقش، اظهار تولید و ثبت معاملات (ثبت فاکتور الکترونیکی) تولید کنندگان و خریداران در سامانه جامع تجارت برای عرضه کنندگان کاغذ چاپ و تحریرتا پایان روز پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری قابل انجام بوده و پس از موعد مقرر بمنزله خرید خارج از شبکه بوده و فاقد وجاهت قانونی میباشد و مستوجب مجازات های قانونی میباشد .

سرپرست اداره کل صمت استان گلستان در خاتمه بیان کرد: کلیه فروشندگان و خریداران کاغذ چاپ و تحریر و همچنین شهروندان محترم میتوانند تخلفات احتمالی موجود و همچنین سوالات مربوط در این خصوص را از طریق سامانه گویای تلفنی 124 اداره کل صمت استان گلستان به کارشناسان مربوط گزارش نموده تا سریعاً مورد بررسی قرار گیرد.

  7 اردیبهشت 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66782
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام