نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:
۱۰ میلیارد ریال برای محقق شدن مزار "استاد لطفی" به پاتوق فرهنگی هدیه میکنم

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر اینکه راه اندازی و تکمیل باغمزار محمدرضا لطفی می تواند تبدیل به پاتوق بزرگ فرهنگی و هنری در سطح کشور شود، گفت: برای زودتر محقق شدن این مهم من خود پیش قدم هستم و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال را اهدا خواهم کرد.

به گزارش گلستان فردا، غلامرضا منتظری در آیین گرامیداشت استاد محمدرضا لطفی، با اشاره به اینکه استاد لطفی همواره در حال رویش بود و آثار موسیقایی مانده از او آهنگ فطرت او بود، اظهارکرد: روح بلندش از قفس این دنیا کوچ کرده و ما هشت بهارش را به تماشا نشسته ایم؛ اما نام و یاد او همواره زنده است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی برپایی چنین یادمان هایی را مجلسی برای تذکر دانست و گفت: با تفکر و تامل و دیدن این جمعیت مشتاق به آن می رسیم که از لطفی نامی نکو باقی مانده است و برای درک بیشتر این هنرمند باید به جد ژرف اندیش باشیم.

منتظری ادامه داد: محمدرضا لطفی تواضع و فروتنی داشت و چون آبی راکد نبود و همواره جریان سازی کرد که آثارش همچنان باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی و تکمیل باغمزار محمدرضا لطفی می تواند تبدیل به پاتوق بزرگ فرهنگی و هنری در سطح کشور شود، گفت: برای زودتر محقق شدن این مهم من خود پیش قدم هستم و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال را اهدا خواهم کرد.

منتظری در پایان ضمن قدردانی از پیگیری های مجدانه برای ارج نهادن به چهره استاد محمد رضا لطفی، گفت: برای محقق شدن «نشان لطفی» به نوبه خودم از هیچ کوششی فروگذار نخواهم بود.

گفتنی است مقدمات و پیگیری هایی برای ثبت «نشان لطفی» انجام شده و نیازمند حمایت های نهایی برای محقق شدن است.

یکی از اهداف ثبت نشان هنری لطفی پاسداشت نام استاد کامل موسیقی اصیل ایرانی و حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی خواهد بود.

  15 اردیبهشت 1401
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 66841
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام