آغاز سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در گلستان با طنین سازهای ایرانی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از آغاز سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در استان گلستان در شامگاه سه شنبه 23 بهمن ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی خبر داد و گفت: با هنرنمایی سه گروه موسیقی سنتی چراغ نخستین روز هنر موسیقی نگارستان ایران، استان گلستان روشن شد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری ضمن تبریک چهلمین بهار انقلاب شکوهمند اسلامی و اشاره به حضور 21 گروه استانی و 2 گروه ملی در این دوره از جشنواره و هنرنمایی آن ها در دو شهر گرگان و گنبد کاووس، افزود: با اجرای گروه موسیقی سنتی «بیداد» به سرپرستی « احسان احمدی» زنگ آغاز سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در استان گلستان به صدا در آمد.
وی ضمن دعوت از عموم مردم شریف و فرهیخته استان گلستان به حضور در این رخداد فرهنگی و هنری، ادامه داد: گروه محلی «اصلان کتول» به سرپرستی «علی اصلان کتولی» که در بخش‎هایی از سریال پایتخت هنر خود را عرضه کرده بود به اجرای موسیقی محلی کتولی پرداخت که به زیبایی تمام هنر مردم کتول را در دومین اجرای این جشنواره به نمایش گذاشت.
این مدیر استانی با تاکید به توجه ویژه به موسیقی بومی برخواسته از فرهنگ و فولکلور منطقه، و گرامی داشتن نام و یاد نام آوران موسیقی استان گلستان چون استاد محمد رضا لطفی در عرصه ملی و بین المللی، اظهار کرد: آخرین اجرای نخستین شب جشنواره به اجرای گروه موسیقی  کوبه‎ای «استرآباد» به سرپرستی «زهرا یوسفی» اختصاص یافت.
وی در خاتمه، گفت: در صبح چهارشنبه 24 بهمن ماه کارگاه آموزشی « مهندسی صدا» زیر نظر میلاد غیناقی و پوریا احمدی با هدف آشنایی علاقه مندان با وسایل صدابرداری، مرحل میکس و مستر و شرایط کلی اتاق برای صدای درست در سالن نگاه مجموعه فاخر تالارفخرالدین اسعدگرگانی برگزار خواهد شد.
یادآور می شود گروه موسیقی کر بزرگ گلستان« آداک» به سرپرستی ابوذر اسماعیلی ثالث، گروه زهی کلاسیک به سرپرستی «هادی هادی‎لو» و ارکستر پالیزان به سرپرست «اسماعیل خادمی» در  دومین شب جشنواره سی و چهارم  در تالار فخرالدین اسعد گرگانی هنرنمایی خواهند کرد.

  24 بهمن 1397
بخش : فرهنگی / موسیقی
کد خبر: 61135
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام