سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری:
دولت به دنبال جابجایی محل پرداخت یارانه‌ها به مردم است نه حذف آن

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری: دولت قصد حذف یارانه‌ها را ندارد بلکه به دنبال جابجایی محل پرداخت یارانه‌ها به مردم است.

به گزارش گلستان فردا، سید محمد دهنوی، امشب در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: هر اقتصادی چهار تابع اصلی شامل تامین و تولید، شبکه توزیع، عرضه و مصرف کننده دارد.

وی افزود: چالش جدی کشور ما بحث نظام پرداخت یارانه‌ها است.

دهنوی گفت: تا کنون بخش اعظم اختصاص یارانه‌ها به تامین و تولید بوده است.

وی افزود: دولت قصد حذف یارانه‌ها را ندارد بلکه به دنبال جابجایی محل پرداخت یارانه‌ها به مردم است.

دهنوی تاکید کرد: برای اصلاح این ساختار که نجات بخش اقتصاد کشور است، مشارکت و اعتماد مردمی ضروری است.

در ادامه علی محمد چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز گفت: ارز ترجیحی، بسترساز قاچاق، احتکار و در نتیجه کمبود و گرانی است.

چوپانی ادامه داد: در کشور‌های همجوار و همسایه ما بر اساس ارز آزاد محاسبه می‌شود و لذا عموماً سراشیبی قاچاق کالا به سمت همسایگان است.

وی با بیان اینکه پارسال نزدیک به ۱۶میلیارد یورو کالای اساسی وارد کردیم، افزود: حذف ارز ترجیحی، صرفه جویی ارزی را هم به دنبال خواهد داشت.

محمد برزعلی، رئیس جهادکشاورزی گلستان هم از تامین کالا‌های اساسی به میزان کافی و نظارت مستمر از تولید تا توزیع و عرضه خبر داد.

وی گفت: روزانه تا ۷۰۰تُن مرغ در استان تولید می‌شود ضمن اینکه بیش از ۲هزار تُن مرغ نیز ذخیره داریم. مصرف تخم مرغ در استان روزانه ۶۰تُن و تولید ما بیش از ۱۷۰تُن است. شکر بیش از ۴هزار تُن و آرد تا چهار ماه ذخیره کرده ایم.

برزعلی با بیان اینکه ۲کارخانه بزرگ تولید روغن کشور در استان ماست، ادامه داد: بیش از ۲هزار تُن روغن خانوار و ۱۵۰تُن روغن سرخ کردنی تامین شده است. ضمن اینکه بیش از ۳۰۰هزار تُن روغن در بنادر کشور در حال بارگیری و ارسال به سراسر ایران است.

  19 اردیبهشت 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66874
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام