رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد گلستان:
شناسایی ۱۱ نمونه طلا با عیار کمتر از ۱۸ در استان

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد گلستان گفت:۱۱ نمونه طلا با عیار کمتر ۱۸ در طرح نظارت استاندارد بر مراکز عرضه مصنوعات طلا در استان شناسایی شد.

به گزارش گلستان فردا، مهدیس مسیبی اظهار کرد: در طرح نظارت بر عرضه و توزیع مصنوعات طلا ۳۲ نمونه مصنوع طلا دارای کد شناسایی از واحد‌های صنفی شهرستان‌های گرگان و بندرترکمن گرفته و برای تعیین عیار و بررسی میزان مطابقت با استاندارد ملی، به آزمایشگاه عیارسنجی ارسال شد.

وی گفت: از میان این نمونه‌ها، ۲۱ نمونه مطابق با استاندارد ملی و ۱۱ نمونه، مغایر با استاندارد ملی بود.

مسیبی گفت: از بین نمونه‌های مغایر، ۴ نمونه دارای نقص جزئی، ۶ مورد دارای نقص عمده و یک مورد دارای نقص بحرانی بود که نتیجه آزمون‌ها به همراه اخطار قانونی به کارگاه‌های سازنده داخل استان و نیز اداره‌های کل استاندارد آن دسته از کارگاه‌هایی که خارج از استان بودند، ارسال شد.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد افزود: با توجه به اینکه طلا به عنوان یک کالای استراتژیک رابطه مستقیم با اقتصاد جامعه دارد، نظارت بر عیار و استاندارد آن به طور ویژه در دستور کار استاندارد قرار دارد.

وی افزود: پارسال ۵۱ مورد بازرسی و ۳۹ مورد نمونه برداری از کارگاه‌های طلاسازی استان انجام شد که از این بین ۳۷ درصد مصنوعات مطابق با استانداردو ۶۳ درصد مغایر با استاندارد ملی طلا بود.

مسیبی گفت: شهروندان هنگام خرید طلا به کد ساخت روی آن دقت کنند و با قرار دادن حرف لاتین G که حرف اول کلمه gold به معنی طلاست در کنار کد ساخت حک شده روی طلا و ارسال آن به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، شخصا از اصالت و اعتبار نشان استاندارد آن اطمینان حاصل کنند.

  16 خرداد 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 67038
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام