معاون مدیریت تعاون روستایی گلستان:
هزار میلیارد ریال طلب کلزاکاران گلستان پرداخت شد

مدیر تعاون روستایی گلستان گفت: از زمان برداشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری تاکنون هزار میلیارد ریال از طلب کشاورزان استان بابت تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

به گزارش گلستان فردا، حجت‌الله‌ صالح‌المومنین اظهار کرد: تاکنون ۲۶ هزار تن از محصول کلزای کشاورزان گلستان به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال برای مصرف سه کارخانه فرآوری این محصول در استان خریداری شده است.

به گفته وی برداشت کلزا از اراضی زیر کشت در مناطق دشت پایان یافته ولی مراکز خرید این مدیریت برای تحویل خرید این دانه روغنی از کشاورزان مناطق کوهستانی همچنان دایر است.

وی اضافه کرد: خرید دانه روغنی کلزا از کشاورزان مناطق کوهستانی گلستان تا اوایل تیرماه سال ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان چند روز قبل به ایرنا اعلام کرده بود: از آغاز فصل برداشت دانه روغنی کلزا در این استان تا ۱۵ خرداد از مجموع ۴۲ هزار و ۱۲۵ هکتار سطح سبز این محصول تاکنون ۳۸ هزار و ۵۰۰ هکتار معادل ۹۲ درصد مزارع برداشت شده است.

محمدرضا عباسی افزود: خرید کلزا در گلستان توسط هفت مرکز و کارخانه های روغن کشی استان درحال انجام بوده و از اردیبهشت ماه تاکنون بیش از ۶۲ هزار تن از این محصول تحویل مراکز خریداری شده است.

در سال زراعی جاری کشت کلزا در ۹۰ هزار هکتار برنامه ریزی شده بود که به دلیل خشکسالی، کشت این محصول به ۴۲ هزار هکتار کاهش یافت.

کارشناسان زراعت جهادکشاورزی استان پیش‌بینی می‌کنند از این سطح زیر کشت، حدود ۸۰ هزار تن محصول برداشت شود.

قیمت خرید تضمینی امسال کلزا برای هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال تعیین شده ولی به دلیل استقبال کارخانه های فرآوری این دانه روغنی در استان با افزایش قیمت خرید محصول به صورت توافقی و پرداخت ۲۳۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم آن، مراکز خرید تضمینی در نظر گرفته شده توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، بازگشایی نشد.

  21 خرداد 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 67066
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام