مدیر جهادکشاورزی مینودشت :
امسال ۸۵ هزار تن محصول زراعت پاییزه در مینودشت برداشت می‌شود

مدیر جهادکشاورزی مینودشت از پیش بینی برداشت ۸۵ هزار و ۴۰۰ تن محصول از چهار زراعت پاییزه کشت شده شامل "گندم، جو، دانه روغنی کلزا و چغندرقند" در این شهرستان خبر داد و گفت: به جز چغندرقند هم اکنون برداشت سه محصول دیگر آغاز شده است.

به گزارش گلستان فردا، جواد تیموری اظهار کرد: طی سال زراعی ( ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ ) در مجموع ۲۲ هزار و ۳۲۹ هکتار از اراضی زراعی مینودشت به کشت چهار محصول یادشده اختصاص یافت که بالاترین سطح زیرکشت مربوط به گندم با ۲۰ هزار و ۶۱۰ هکتار است.

وی اضافه کرد: پس از گندم، محصول جو با ۷۹۸ هکتار، دانه روغنی کلزا با ۶۵۴ هکتار و چغندرقند با ۲۶۷ هکتار در رده دوم تا چهارم زراعت پاییزه شهرستان مینودشت قرار دارند.

تیموری اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی امسال و رشد خوب این چهار محصول پیش بینی تولید از مزارع گندم مینودشت ۶۵ هزار تن، جو و دانه روغنی کلزا هر کدام هزار و ۷۰۰ تن و چغندرقند نیز ۱۶ هزار تن است.

مدیر جهادکشاورزی مینودشت با اشاره به آغاز برداشت سه محصول کلزا، گندم و جو در این شهرستان، ادامه داد: برای خرید دانه روغنی کلزا با قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۲۳۵ هزار ریال ۲ مرکز و برای گندم با قیمت هرکیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال سه مرکز خرید پیش شده است.

به گفته وی محصول جو با قیمت توافقی هر کیلوگرم ۱۰۵ هزار ریال خرید و فروش می‌شود.

  7 خرداد 1401
بخش : مینودشت / اقتصادی
کد خبر: 66977
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام