معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن گلستان:
آغاز پرداخت ۴۷۱ فقره وام به محرومان استان برای ساخت مسکن محرومان

مسکن روستایی

معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به آغاز پرداخت ۴۷۱ فقره وام به محرومان استان برای ساخت مسکن گفت: ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار ساخت مسکن محرومان به این استان اختصاص یافت.

یه گزارش گلستان فردا، داوود خسروی اظهار کرد: از این اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال به صورت وام قرض الحسنه با سود پنج درصد و پرداخت ۲۰ ساله و بقیه به صورت کمک بلاعوض و یا واگذاری مصالح ساختمانی است.

به گفته وی سهمیه اولیه ساخت مسکن محرومان در گلستان ۵۷۸ واحد بود که به ۶۷۹ واحد افزایش یافت و پیگیری برای افزایش آن به ۸۰۰ واحد ادامه دارد.

وی بیان کرد: در این طرح برای ساخت هر خانه، علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیارد ریالی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله، ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض، ۱۰ تن سیمان رایگان و ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم میلگرد رایگان نیز پرداخت خواهد شد.

خسروی با اشاره به آغاز پرداخت وام ساخت مسکن به ۴۷۱ متقاضی گفت: از این تعداد، ساخت ۴۱۲ واحد در مرحله پی‌کنی، ۴۰۴ واحد در مرحله فونداسیون، ۱۶۰ واحد در مرحله اجرای اسکلت و ۱۳۳ واحد در مرحله اجرای سقف و دایوار چینی قرار دارد.

پیشتر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در راستای تفاهم نامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) پس از جذب هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی شامل هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه و بقیه به عنوان کمک بلاعوض ساخته، سه هزار خانه برای محرومان استان ساخت و در اختیار آنان قرار داد.

مطابق گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از سال قبل ساخت سه هزار و ۵۰۰ خانه دیگر برای محرومان استان هدفگذاری شد.

  10 مرداد 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 67403
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام