مدیرکل انتقال خون گلستان :
۱۰ روز ذخیره خونی /اهدای خون ۵۲۰ عزادار گلستانی در تاسوعا و عاشورا

انتقال خون

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: ۶۲۲ عزادار حسینی استان روزهای تاسوعا و عاشورا برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار مراجعه کردند که از این تعداد ۵۲۰ نفر موفق به اهدا شدند.

به گزارش گلستان فردا، فاطمه محمدی ظهار کرد: روزهای تاسوعا و عاشورا پایگاه‌ ثابت گرگان در ساعات صبح و بعدازظهر و پایگاه ثبات گنبدکاووس در ساعات صبح و همچنین چهار پایگاه سیار در امامزاده عبدالله گرگان، فاطمیه شهر سرخنکلاته، مسجد جامع گالیکش و مسجد جامع روستای نودیجه برای خدمات رسانی به متقاضیان اهدای خون فعال بود.

وی افزود: امسال از مجموع ۵۲۰ اهدا کننده خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ۵۲ نفر خانم بودند و در مجموع تعداد اهدا کنندگان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون گلستان تعداد متقاضیان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای سال گذشته را ۴۱۲ نفر و افرادی که موفق به اهدای خون شدند را ۳۱۷ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۸ نفر از آنان بانوان بودند.

محمدی میزان ذخیره فعلی خون در گلستان را مطلوب ارزیابی و بیان کرد: هم اینک برای ۱۰ روز ذخیره خونی در اداره کل انتقال خون استان موجود است.

وی افزود: خون‌های اهدایی علاوه بر تامین نیاز خونی مراکز بیمارستانی به مصرف دست‌کم هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه (دیالیزی)، تالاسمی و هموفیلی و نیز مصدومان سوانح رانندگی و جراحی‌های پزشکی می‌رسد.

به گفته وی، امسال ۲۶ هزار و ۱۹۹ نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار گلستان مراجعه و ۲۲ هزار و ۷۷۶ نفر موفق به اهدا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

  18 مرداد 1401
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 67437
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام