مدیرکل بنیادمسکن گلستان:
بافت‌های باارزش احیا می‌شود

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: اولویت بنیادمسکن در اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش با این روستاها خواهد بود.

به گزارش گلستان 24، سیدمحمد حسینی اظهار کرد: در استان گلستان  ۴۵ روستا به عنوان بافت با ارزش و هدف گردشگرمعرفی شده که ۱۹ روستا دارای بافت باارزش ثبت شده ملی است و اولویت بنیادمسکن در اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش با این روستاها خواهد بود.

وی افزود: بافت کالبدی برخی از روستاهای استان گلستان دارای ویژگی‌های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی؛ میراثی ارزشمند به شمار می‌رود که حفظ و نگهداری آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

حسینی گفت: حفظ سیمای این روستاها ضمن مطلوب‌سازی این فضاها برای حضور و سکونت روستاییان، با جذب بیشتر گردشگران به رونق و توسعه گردشگری در این روستاها کمک خواهد کرد.

وی افزود: از مجموع حدود ۴۰ هزار روستا در کشور برای ۲۱۴ روستا طرح بهسازی بافت با ارزش و روستاهای هدف گردشگری تهیه شده که این طرح در ۱۳۰ روستا به اجرا درآمده است.

حسینی تصریح کرد: اعتبارات اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش و روستاهای هدف گردشگری وابسته به اختصاص اعتبارات ملی است و تاکنون اجرای این طرح در دو روستای « زیارت» در گرگان و « فارسیان» در آزادشهر به اتمام رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان اظهار کرد:  همچنین اجرای طرح در روستاهای «ساسنگ» در مینودشت، «شاهکوه» در گرگان، «بنفش تپه» در بندرگز، «پاقلعه» در رامیان و «چینو و زرین گل» در علی آبادکتول در دست اجرا قرار دارد. ضمن اینکه امسال نیز اعتباری برای شروع طرح بهسازی بافت باارزش برای روستاهای «گچی سو بالا» در کلاله، «استون آباد» بندرگز و « جعفرآباد» گرگان اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: در سفر اخیر دولت سیزدهم به استان گلستان یکی از پروژه‌های مصوب در حوزه بنیادمسکن، تکمیل و آغاز اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش در تعدادی از روستاها بوده که ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

حسینی بیان کرد: با اجرای پروژه‌های مختلف در این روستاها، علاوه بر اقدامات عمرانی، زمینه جذب گردشگر نیز فراهم شده و تجربه در روستاهای زیارت و فارسیان نشان دهنده همین موضوع است.

  22 اسفند 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66536
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام