رییس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور :
سرمایه گذاری در طرح های سیلاب از آسیب هاب احتمالی جلوگیری می کند

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اهمیت اثربخشی این پروژه ها در مدیریت سیلاب گفت: سرمایه گذاری در این پروژه ها از بسیاری از خطرات و آسیب های احتمالی پیش رو جلوگیری بعمل می آورد و خسارات جانی و مالی را به حداقل کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، عباسعلی نوبخت در بازدید از پروژه های آبخیز بخش زیارت گرگان و کوهمیان آزادشهر اظهار کرد: اجرای پروژه‌ها را باید مردم لمس کنند و به نقطه امیدبخشی برای زندگی برسند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین گفت: اجرای این پروژه ها بدون توجه به نگرش و جامعیت آن نمی‌تواند به نتیجه مناسبی منجر شود و مدیریت جامع آبخیز امری مهم است و باید تصمیم گیرندگان به این باور برسند که به سمت مدیریت در حوزه آبخیز گام بردارند.

نوبخت در بازدید از پروژه آبخیز حوزه کوهمیان گفت: اجرای عملیات آبخیزداری در بالادست حوزه های آبخیز راهکار بسیار مناسبی در جهت کنترل سیل در منشا، نفوذ آب باران در همان مراحل اولیه و کاهش حجم رواناب تولیدی حوزه به شمار می‌رود که علاوه بر آن، این اقدامات موجب ذخیره‌سازی و استحصال آب می‌گردد که روشی بسیار مناسب در جهت کاهش اثرات خشک‌سالی‌های موجود می‌باشد.

وی هدف از اجرای پروژه های آبخیزداری را افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از مخاطرات و کاهش خسارات ناشی از سیلاب هادانست.

رمضان بهترک نیز دز این بازدید عنوان کرد: معاونت فنی و آبخیزداری استان نیز تلاش می کند با بهره گیری از اعتبارات ملی و استانی در قالب فعالیت های آبخیزداری به ویژه در مناطق سیل خیز که عمدتا شامل مناطق بالادست، مرتعی و جنگل های ارتفاعات می شود، از میزان خسارات کم کند.

  30 مهر 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 67871
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام