مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:
پرداخت تسهیلات کم‌بهره به مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی ثبت‌شده

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از اعطای تسهیلات کم‌بهره به مالکان و بهره‌برداران بخش خصوصی بناهای تاریخی ثبت‌شده و واجد ارزش استان خبر داد.

به گزارش گلستان فردا، محمدجواد ساوری اظهارکرد: تسهیلات کم‌بهره به مالکان و بهره‌برداران بخش خصوصی بناهای تاریخی ثبت‌شده و واجد ارزش استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: این تسهیلات در راستای حفاظت، مرمت و احیای آثار ثبت‌شده و واجد ارزش تاریخی، توسعه گردشگری پایدار، ایجاد اشتغال و سرمایه‎گذاری برای پویایی و باززنده‎سازی بناهای تاریخی سطح استان از محل کمک‌های فنی و اعتباری سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصدی و تا سقف هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صرفاً به مالکان و بهره‌برداران بخش خصوصی ابنیه تاریخی که دارای کاربری اقامتی، پذیرایی و تجاری باشد، اعطا می‌شود و مدت بازپرداخت آن پنج ساله خواهد بود.

ساوری ادامه داد: از این رو، مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی ثبت‌شده و واجد ارزش استان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح و یا دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص شرایط اعطای این تسهیلات تا پایان روز کاری اول بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به معاونت میراث‌فرهنگی اداره‎ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان مراجعه کنند.

  29 دی 1401
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 68548
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام