رییس بنادر و دریانوردی گلستان:
5درصد ظرفیت سواحل برا ی صنعت استفاده میشود/لایروبی خلیج یکی از طرح های موفق ملی خواهد بود

رییس بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: فقط 5درصد آب دریای خزر برای صنعت در صنعت گلستان استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، نورالله عباسی امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر گلستان اظهار کرد: لایروبی خلیج گرگان یکی از مهم ترین و بزرگترین طرح های لایروبی رو مشور است که هم اکنون 56درصد فرایند لایروبی پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: 4دایک برای انجام لایروبی و تخلیه لای ها در اطراف خلیج ایجاد شده که نواد لایروبی شده داخل آنها ریخته میشود و به هیچ عنوان به مخیط زیست دریا و آبزیان صدمه ای وارد نمی کند.
عباسی بیان کرد: این طرح را بزرگترین پیمانکار بخش دریایی کشور که قرارگاه خاتم الانبیا است انجام. می دهد و با پیگیری های استاندار با جدیت در حال انجام است.
وی ادامه داد: کل مبلغ قرار داد این طرح 284 میلیارد تومان است که تا کنون 100 میلیارد آن پس از بازدید رییس جمهور جذب شد و 100 میلیارد تومان دیگر به تازگی پرداخت شده است.
عباسی گفت: طبق مصوبات چهارم ستاد ملی تالاب ها سازمان بنادر و دریانوردی مبلغ لایروبی را پیشنهاد می دهد و مدیریت بحران کشور آن را پرداخت می کند.
عباسی اظهار کرد: تا کنون 610 هزار متر مربع از خلیج لتیروبی شده است.
وی گفت: چنانچه لایروبی خلیج انجام نمیشد و یا به تعویق می افتاد بدون شک مشکلات زیست محیطی زیادی را برای استان از جمله ریزگردها و از بین رفتن اشتغال در پی داشت.

عباسی افزود: با اتمام لایروبی و ورود آب به خلیج گرگان مشاغلی چون مسافربری دریایی و پرورش و صید ابزیان با استقبال خوبی روبرو شده و منافع اقتصادی زیادی برای استان در بر خواهد داشت.

  4 بهمن 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 68584
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام