مدیر کل فنی و حرفه ای گلستان:
رونمایی از سند ائتلاف مهارتی استان در دهه فجر/ مهارت آموزی تنها راه خروج از بیکاری است

مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: در ایام دهه فجر امسال سند ائتلاف مهارتی استان رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، حمزه کرایلو امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در این سند وظایف دستگاه های اجرائی که با آنها ائتلاف صورت گرفته برای مهارت آموزی و توسعه رشته های مهارتی مشخص و مدون شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه 47درصد از جامعه ما از آموزش های مهارتی دور است لذا در برنامه های جدید به دنبال ایجاد راهکارهای نوین در رابطه توسعه آموزش مهارت در رشته های مختلف هستیم.

کرایلو بیان کرد: امسال بالغ بر 20 مرکز جوار و بین بنگاهی برای مهارت آموزی در استان ایجاد شده است که تعداد 11 مرکز در ایام دهه فجر افتتاح می شود و این در حالی است که این مراکز ار دهه 70 تا قبل از سال گذشته فقط 28 مرکز بوده است.

وی با اشاره به اینکه مراکز مهارتی دولتی  و تجهیزات آن فرسوده شده است لذا با ورود و استفاده از تجهیزات بخش خصوصی با ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی این خلا پر شده است که استقبال خوبی نیز از آن شده است.

کرایلو افزود: با توجه به اینکه دایره بیکاری به داخل خانواده ها رسیده است لذا رفتن به سمت مهارت آموزی در رشته های مختلف یکی از راه های برون رفت از دایره بیکار در خانواده ها است.

وی ادامه داد: 19  گروه هدف در استان  برای توسعه مهارت آموزی داریم و با ائتلافی که با دینگاه های اجرائی دراین حوزه داشته و داریم امسال بالغ بر 34 تفاهم نامه در حوزه مهارت آموزی به امضا رساندیم.

کرایلو افزود: این دستگاه اجرائی اشتغالزایی ، تولید و مهارت را سرلوحه کار خود قرار داده است و اگر چه نرخ بیکاری در استان تک رقمی عنوان می شود اما اگر به نرح های پنهان هم توجه کنیم میبینیم که این نرخ دو رقمی می شود.

وی بیان کرد: تا سال 1400 تعداد مراکز خصوصی مهارتی 79 مرکز بوده که پس از  تسهیل مجوزه ها به سه روز امسال 210 مرکز مجوز دریافت کرده اند و از سوی دیگر تا به امروز 4 میلیون و 200 هزار نفر ساعت در مراکز دولتی آموز شدیده اند و این در حالی است که امسال با حضور شرکای اجتماعی در بحث مهارت آموزی این رقم به 3 میلیون و 871 هزار نفر ساعت رسید که رشد قابل توجهی داشته است.

کرابلو گفت: در حال حاضر جوامع به سمت صنعتی شدن و استفاده از فناوری های جدید می روند و کشور ما نیز نباید از این مزیت دور بماند و در همین راستا برای توسعه صنعت آی تی دو طرح نخلستان و کهاد در استان برای دانشجویان و دانشگاهیان به اجرا در آمده است.

  6 بهمن 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 68598
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام