مدیر کل راه و شهرسازی گلستان:
افزایش طبقات در بافت فرسوده در صورت تجمیع/وجود 3هزار هکتار بافت فرسوده در استان

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: شهرداری ها در بافت های فرسوده در صورت تجمیع پلاک ها برای ساخت به مالکان و سازندگان افزایش طبقات می دهند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، مهدی ملک امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر استان که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: 30میلیارد تومان از محل اعتبارات بازآفرینی شهری ایران برای آسفالت معابر خاکی در بافت های نارکارآمد شهری در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در حال حاضر 218 شهر حدود 3 هزار هکتار بافت فرسوده شهری دارند.
ملک افزود: محور بندرترکمن به اق قلا که یکی از طرح های مهم استان است به طول 35 کیلومتر در حال انجام است که از سمت بندر به طول 8 کلیومتر با اعتبار 35 میلیارد تومان انجام شده که 4 کیلومتر آن در دهه فجر و 4 کیلومتر آن بعد از روکش نهایی افتاح می شود
ملک گفت: محور بندر ترکمن به گمیشان یکی دیگر از طرح های مهمی است که 2 کیلومتر طرح عملیات زیر سازی و اسفالت آن به مبلغ 12 میلیارد تومان اتجام شده است.
وی ادامه داد: در حوزه باز آفرینی شهری 21 میلیارد تومان از اعتبارات راه و شهرسازی در اختیار 15 شهرداری استان برای 300هزار متر مربع آسفالت قرار داده شده است.
وی بیان کرد: سقف مدرسه صالحیه بافت قدیمی گرگان با اعتبار 1 میلیارد تومان مرمت و بازسازی شده،. اصلاح سیستم فاضلاب مسکن مهر کاج گنبد با یک و نیم میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: تا کنون 93 هزار نفر در طرح نهضت ملی در استان ثبت نام کرده اند که در حال بررسی هستند.

وی گفت: امسال در ایام دهه فجر 5 طرح با اعتبار 49 میلیارد و 680 میلیون تومان افتتاح و یا عملیات اجرائی آن اغاز می شود.

  6 بهمن 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 68600
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام